Masz problemy z odtwarzaniem wiadomości audio na WhatsAppie na komputerze z systemem Windows 11? Nie martw się, nie jesteś sam. Ten częsty problem uniemożliwia odtwarzanie dźwięku podczas odsłuchiwania wiadomości audio i innych treści. Dobra wiadomość jest taka, że ​​istnieje kilka różnych rzeczy, które możesz zrobić, aby rozwiązać ten problem.

WhatsApp to należąca do Facebooka aplikacja do przesyłania wiadomości, z której korzystają miliony ludzi na całym świecie. Zawiera wszystkie podstawowe funkcje, które są obecnie standardem w aplikacjach do komunikowania się - wysyłanie wiadomości tekstowych, połączenia głosowe, połączenia wideo, czy udostępnianie plików itp. Zawiera także naprawdę łatwą w obsłudze aplikację dla systemu Windows, która obecnie zyskuje dużą popularność. Możliwość wysyłania i odbierania wiadomości głosowych jest jedną z jego najpopularniejszych funkcji. Choć jest naprawdę świetna, to czasami mogą wystąpić błędy.

Problem z WhatsApp polega na tym, że czasami tracisz możliwość odsłuchania dźwięku z wiadomości i innych treści w aplikacji. Przyczyna tego wciąż pozostaje tajemnicą, ale prędzej czy później powinna zostać rozwiązana poprzez aktualizacje w aplikacji. Na razie jednak będziesz musiał wykonać kilka podstawowych kroków, aby rozwiązać problem i ponownie włączyć dźwięk w aplikacji WhatsApp w systemie Windows 11.

Sprawdź, czy aplikacja WhatsApp ma odpowiednie uprawnienia.

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest upewnienie się, że WhatsApp może odtwarzać dźwięk. Zwykle jest to domyślnie włączone i nie powinno stanowić problemu, jednak jeśli bawiłeś się ustawieniami, to mogłeś coś przypadkowo zmienić.

  • Kliknij przycisk Start systemu Windows i wybierz Ustawienia.
  • Przejdź do sekcji Prywatność i zabezpieczenia.
  • Upewnij się, że opcja Zezwalaj aplikacjom na uzyskiwanie dostępu do mikrofonu jest włączona.
  • Wybierz Mikrofon.
  • Przewiń w dół, aby znaleźć WhatsApp i przesuń przełącznik obok do pozycji Włącz.

Napraw lub zresetuj aplikację WhatsApp i aplikację Microsoft Store.

Jednym z najprostszych rozwiązań tego problemu jest naprawa lub zresetowanie aplikacji WhatsApp i aplikacji Microsoft Store. W większości przypadków rozwiązuje to problemy z dowolną aplikacją.

  • Otwórz aplikację Ustawienia na swoim komputerze i przejdź do Aplikacje, a następnie znajdź aplikację WhatsApp.
  • Następnie kliknij Opcje zaawansowane, następnie przewiń listę w dół i kliknij Napraw.
  • Powtórz ten proces dla sklepu Microsoft Store.
  • Jeśli to nie rozwiąże problemu, powtórz proces, ale tym razem wybierz Resetuj.

Zainstaluj ponownie sterowniki audio (nie używaj ogólnych sterowników systemu Windows)

Ostatnią rzeczą, jakiej możesz spróbować, aby rozwiązać ten problem, jest odinstalowanie i ponowne zainstalowanie sterowników audio. Jest to szybki i łatwy proces, ale zamiast pozwalać systemowi Windows na pobranie i zainstalowanie sterowników audio, przejdź do witryny internetowej producenta płyty głównej/komputera i pobierz najnowsze sterowniki audio ze strony pomocy technicznej.