W ciągu ostatnich kilku tygodni Google wprowadził do Gmaila nowy wygląd skrzynki odbiorczej. Nad listą wiadomości dodano karty. Jednocześnie w inboksie pojawiły się dodatkowe reklamy, które przypominają zwykłe e-maile. Jak się ich pozbyć?

Standardowy widok nowego Gmaila obejmuje trzy karty. Pierwsza zawiera najważniejsze wiadomości, druga informacje z serwisów społecznościowych, a trzecia oferty handlowe i promocje. To właśnie ta ostatnia sekcja stała się dla Google'a wirtualnym billboardem.

Na szczęście wyłączenie nowego wyglądu skrzynki odbiorczej jest bardzo proste. Wystarczy przejść do ustawień Gmaila (menu w prawym górnym rogu), a następnie do zakładki Odebrane. Najpierw upewniamy się, że Typ skrzynki odbiorczej ustawiono na Domyślny.

Potem wyłączamy w Kategoriach opcję Oferty. W ten sposób zniknie panel z wiadomościami reklamowymi. Jeśli chcemy całkowicie przywrócić starego, dobrego Gmaila, odznaczamy także Społeczności. Po ponownym przejściu do Odebranych karty powinny zniknąć.

Wyłączanie kart w Gmailu

Pozostałe dwie kategorie to Powiadomienia oraz Fora. Ta pierwsza zawiera automatycznie generowane e-maile, np. z banku czy od dostawcy usług internetowych. Ta druga reprezentuje powiadomienia z forów, grup dyskusyjnych i list adresowych.

Ja sam karty w Odebranych wyłączyłem po paru minutach. Moim zdaniem takie dzielenie e-maili nie ma sensu. Znacznie wygodniej stworzyć sobie zestaw filtrów powiązanych z kilkoma etykietami. Wtedy wszystkie e-maile są widoczne od razu, bez zbędnego klikania.

Etykiety także tworzymy w ustawieniach Gmaila, w zakładce o tej samej nazwie. Następnie bierzemy się za uczenie aplikacji naszych preferencji. Za każdym razem gdy dostaniemy wiadomość, która ma być wyróżniana, tworzymy odpowiedni filtr.

Robimy to wybierając z menu Więcej (dostępnego po otworzeniu dowolnego e-maila) polecenie Filtruj wiadomości tego typu. Pojawi się minikreator, w którym znajdziemy opcję Zastosuj etykietę. Po ustawieniu filtra Gmail będzie tak samo traktował kolejne wiadomości spełniające podane kryteria.