Przekierowywanie połączeń jest bardzo potrzebną i użyteczną funkcją, która świetnie sprawdza się w różnych sytuacjach. W ten sposób można przekierować połączenie z jednego telefonu na drugi lub skorzystać z poczty głosowej.

Czym jest przekierowywanie połączeń?

Funkcja przekierowywania połączeń pozwala na przełączenie połączeń przychodzących z jednego numeru na drugi, a więc na przykład z telefonu prywatnego na służbowy (lub odwrotnie). Możliwe jest przekazanie połączeń z konkretnego numeru, kilku numerów lub ze wszystkich, w zależności od indywidualnych potrzeb. Przekierowanie połączeń opiera się o dwie różne opcje – pocztę głosową lub przekazanie połączenia na inny numer. W pierwszym przypadku osoba dzwoniąca może nagrać się na pocztę głosową lub rozłączyć się. Druga opcja umożliwia z kolei przekierowanie rozmówcy na inny numer. Warto wiedzieć o tym, że poczta głosowa często włączona jest automatycznie, natomiast przekierowanie połączeń na inny numer już nie. Tym samym tę funkcję należy po prostu włączyć ręcznie. Można z niej skorzystać zarówno na urządzeniach z Androidem, jak i z IOSem. W obu przypadkach jest to bardzo proste, praktycznie intuicyjne. W przypadku telefonów z systemem Android wystarczy wejść w „Ustawienia”, potem w „Telefon” i opcję „Przekierowanie połączeń”. Z kolei, jeśli chodzi o smartfony marki Apple, należy kliknąć „Ustawienia”, potem „Telefon” i funkcję „Przekazuj połączenia”. Można więc uznać, że funkcja przekierowywania połączeń jest prosta w obsłudze, a także bardzo pomocna i praktyczna. Warto zaznaczyć, że ta opcja działa praktycznie w każdym abonamencie, natomiast czasami jest niedostępna w telefonach na kartę. W takim przypadku warto porozumieć się z operatorem i sprawdzić, jaki jest powód braku dostępności tej funkcji.

Kiedy przydaje się ta funkcja?

Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w przypadku osób, które mają dwie karty SIM w jednym telefonie, na przykład jedną prywatną, a drugą służbową. Inną grupą są posiadacze dwóch smartfonów. Funkcja ta pozwala na swobodne przekierowanie konkretnych numerów na inny smartfon. Przykładowo może to się sprawdzić, jeśli dana osoba, na przykład przedsiębiorca, ma dwa telefony, ale jeden zostawia w pracy lub w domu. Dzięki przekierowaniu połączeń nie musi się martwić o to, że pod jednym numerem jest niedostępny. Jeszcze inne rozwiązanie dotyczy osób, które chcą przekierować połączenia do kogoś innego, na przykład współwłaściciela firmy lub współpracownika. Przykładowo, jeśli właściciel firmy jedzie na urlop i nie chce myśleć o pracy, ale podał swój numer wielu klientom, może przekierować te połączenia do drugiego właściciela firmy. Taka opcja jest więc niezwykle wygodna.

Materiał Partnera