Jeżeli macie kilka kont pocztowych w kliencie Mozilla Thunderbird, można je połączyć w jedną. W ten sposób wszystkie przychodzące e-maile będą dostępne z jednego miejsca. Prosto i wygodnie.

Domyślnie program Thunderbird układa dodane przez nas skrzynki pocztowe w formie osobnych folderów. Pozwala to na wygodne posegregowanie poczty. Ma to jednak swoje minusy - aby przejrzeć wszystkie otrzymane e-maile musimy skakać po kilku odrębnych katalogach.

Znacznie prościej jest stworzyć jeden katalog, w którym będziemy przechowywać pocztę ze wszystkich kont. Nie będzie problemu z rozpoznaniem, z której skrzynki pochodzi poczta, bowiem każdy e-mail będzie opatrzony odpowiednią informacją.

Aby połączyć wszystkie skrzynki pocztowe w jedną w Thunderbirdzie, klikamy na zakładkę Widok w pasku menu programu. Następnie wybieramy pozycję Foldery > Pogrupowane.

To wszystko, zmiany zostaną wprowadzone natychmiast po wybraniu odpowiedniej funkcji. Jeżeli zaktualizowaliście niedawno Thunderbirda do najnowszej wersji (24.5 lub nowsza), pasek menu może nie być widoczny. Aby go wysunąć, klikamy ikonę opcji w prawym górnym rogu, a następnie z rozwijanego menu: Opcje > Pasek menu.