Choć nikt nie ma wątpliwości, że internet to obecnie najlepsze narzędzie do kontaktu z klientami, wcale nie oznacza to, że gwarantuje sukces w każdym przypadku. Firmy często muszą liczyć się z poważną konkurencją, która znacząco utrudnia szeroko rozumianą działalność promocyjną. Celem kampanii prowadzonych w sieci powinno być więc dotarcie do odbiorców przed innymi. Jak to zrobić?

Odpowiedzią wydają się wyszukiwarki internetowe, a mówiąc dokładniej, narzędzie Google. Wykorzystując mechanikę jego działania, wyprzedzisz konkurencję i sprawisz, że liczba odsłon na Twojej stronie internetowej znacznie wzrośnie.

Dlaczego warto znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google?

Oczywiście łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Nie wszyscy mogą bowiem liczyć na takie same profity. Zyskują przede wszystkim ci, którzy znajdą się na szczytach list wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych. Jak pokazują liczne badania, internauci zainteresowani są przede wszystkim pierwszymi 3-4 stronami, które zostaną im wyświetlone po wpisaniu zapytania.

Dlaczego tak się dzieje? Powodów jest kilka. Przede wszystkim lenistwo. Internet skrócił wiele procesów i czynności – dzięki wyszukiwarkom możemy uzyskać natychmiastową odpowiedź na dręczące nas pytanie. Skoro więc znajduje się ona stronach znajdujących się najwyżej, po co szukać dalej? Takie witryny wzbudzają również większe zaufanie. Skoro bowiem znajdują się tak wysoko, oznacza to, że są popularne. A skoro są popularne, warto im zaufać.
źródło: afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Analizując zachowanie internautów, łatwo zrozumieć, dlaczego wysokie pozycje w Google są tak korzystne z punktu widzenia popularności stron internetowych. Pozwalają one dotrzeć do większej grupy osób, to zaś często przekłada się na lepsze zainteresowanie proponowaną ofertą – bez względu na to, czego ona dotyczy.

Jak uzyskać wysokie pozycje w Google? Na co zwrócić uwagę?

Wiemy już, że obecność w wyszukiwarce może się opłacić. Warto zastanowić się jeszcze, co zrobić, aby w odpowiedni sposób czerpać z jej potencjału. W tym przypadku odpowiedzią okaże się pozycjonowane, czyli zbiór działań, które mają sprawić, że strona znajdzie się wysoko na listach wyszukiwania.

Skupiają się one na spełnieniu szeregu kryteriów i zasad, jakimi rządzą się algorytmy Google podczas oceny atrakcyjności stron www. Mowa tu między innymi o wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych, link buildingu, jak również optymalizacji technicznej. Wszystko po to, aby po wpisaniu przez internautę danej frazy, to Twoja strona znalazła się na wysokich pozycjach wyszukiwania.

Google, tworząc ranking witryn dla konkretnych fraz, posługuje się specjalnym algorytmem. Jest on stale aktualizowany, dlatego trudno wskazać jeden zestaw działań, który zawsze przyniesie sukces w postaci wysokich pozycji. Oznacza to, że pozycjonowanie musi być prowadzone cały czas. Oczywiście na podstawie szczegółowych analiz, które wezmą pod uwagę specyfikę i potencjał strony, grupę docelową oraz konkurencję. Jak już jednak wspominaliśmy, warto zadać sobie tyle trudu, by pojawić się na wysokich pozycjach wyszukiwania. Gwarantuje to bowiem mnóstwo korzyści.