Download, sterowniki

Jak zaplanować post na LinkedIn

Autor
Błażej Starosta
Data dodania
27.07.2020
Ilość komentarzy
0

Chcesz zaplanować post na LinkedIn, aby opublikował się automatycznie o określonej godzinie wybranego dnia? Mimo że LinkedIn takiej opcji nie oferuje, da się to zrobić. Zobacz, jak zaplanować post na LinkedIn, aby opublikować go np. w trakcie swojej nieobecności.

Jak zaplanować post na LinkedIn

Planowanie postów w mediach społecznościowych ułatwia ich publikację. Każdy, kto zajmuje się większą siecią społecznościową wie, że ręczne ich publikowanie może być męczące i mało efektywne. Skuteczne prowadzenie profilu lub strony wymaga wykorzystania wszystkich funkcji, jakie serwisy społecznościowe nam dają. Jednym z nich jest planowanie postów, czyli ustawianie ich z góry w celu automatycznej publikacji w określonych dniach i godzinach. Tylko jak zaplanować post na LinkedIn?

W odróżnieniu od np. Facebooka, LinkedIn nie posiada jeszcze wbudowanej opcji planowania postów. Na Facebooku wystarczy przygotować wpis, a następnie zmienić opcję z publikacji na planowanie. Tu, niestety, tego nie ma, jednak nie oznacza to, że planowanie postów na LinkedIn jest niemożliwe. Wręcz przeciwnie - korzystając z tego poradnika dowiesz się, jak zaplanować post na LinkedIn, aby opublikował się samodzielnie w ściśle określonym przez Ciebie czasie.

Planowanie postów na LinkedIn - jak to zrobić?

Dla osób prowadzących wiele stron lub profili społecznościowych dostępne są specjalne serwisy, które nie tylko pozwalają za jednym zamachem stworzyć wpisy na wszystkie swoje profile społecznościowe, ale i również planować ich publikacje na określone godziny i dni. My przygotowujemy w nich post, a one łączą się z naszym profilem i publikują go wedle naszego życzenia. To popularne rozwiązania np. wśród menadżerów mediów społecznościowych, którzy muszą zarządzać wieloma stronami i profilami, rozdzielając odpowiednio treści na każde z nich i planując ich publikacje.

Właśnie takiego narzędzia możemy użyć do tego, aby planować posty na LinkedIn. Co prawda większość tych usług jest płatna, jednak część z nich oferuje darmowe pakiety, które dla prywatnych użytkowników lub małych firm w zupełności wystarczą. My skorzystamy na potrzeby poradnika z narzędzia SlackSocial - w darmowej wersji oferuje on możliwość planowania oraz publikacji 10 postów dziennie.

Jak zaplanować post na LinkedIn za pomocą SlackSocial?

Zacznijmy od zarejestrowania się w serwisie SlackSocial. W tym celu przejdź na oficjalną stronę narzędzia, a następnie wybierz opcję Sign Up i zarejestruj nowe konto.

Zarejestruj się w SlackSocial

Gdy już utworzysz konto, zaloguj się na stronie. Wyświetlony zostanie panel zarządzania. Najpierw musisz podłączyć swoje konto LinkedIn, tak, aby SlackSocial mógł opublikować post, który zaplanujesz. W tym celu przejdź do zakładki Link Networks i wybierz serwis LinkedIn.

Podłącz konto LinkedIn

Kliknij przycisk Attach LinkedIn Account. Wyświetli się strona logowania do LinkedIn, gdzie musisz zalogować się na swoje konto. Po zalogowaniu się udziel zgody na połączenie konta LinkedIn z serwisem SlackSocial. Narzędzie SlackSocial otrzyma odpowiednie uprawnienia, dzięki którym będzie miało możliwość opublikowania o określonej godzinie wpisu, który przygotujesz.

Gdy konta są połączone, możesz przejść do przygotowania wpisu i ustawienia jego daty oraz godziny publikacji. W tym celu z menu po lewej stronie wybierz Create post.

Stwórz wpis na LinkedIn

Pojawi się kreator tworzenia nowego wpisu. Wprowadź treść wpisu oraz ewentualnie załącz odnośnik do strony. Przygotuj tu wszystko tak, jak to robisz normalnie na LinkedIn w trakcie wpisywania treści wpisu. Niestety, możliwość załączania zdjęć jest w płatnym planie - darmowy plan pozwala na planowanie standardowych wpisów z linkiem lub wpisów blogowych. Następnie kliknij Next.

Wybierz konto LinkedIn do publikacji

W kolejnym kroku musisz wybrać, na jakim profilu społecznościowym ma być opublikowany wpis. Rozwiń tu LinkedIn i zaznacz swój profil, a następnie kliknij Next.

W ostatnim kroku musisz wybrać strefę czasową oraz datę i godzinę publikacji - standardowo dla Polski jest to GMT+1, jednak w okresie letnim należy wybrać GMT+2. Wybierz strefę czasową, a następnie dostosuj datę i godzinę, o której post ma być opublikowany. Gdy to zrobisz, potwierdź zaplanowanie wpisu.

Zaplanuj wpis na LinkedIn

Przygotowany wpis trafi teraz do kolejki, w której oczekuje on na publikację o określonej godzinie. Możesz go podejrzeć w zakładce My Posts > Manage post.

Przed publikacją możesz go jeszcze zmienić lub wycofać. Gdy nadejdzie zaplanowany dzień i czas, wpis zostanie automatycznie opublikowany na Twoim profilu LinkedIn. Nie musisz mieć włączonego komputera ani otwartej karty ze stroną SlackSocial - wszystko odbywa się automatycznie z poziomu serwerów tej usługi.

Dołącz do dyskusji

comments powered by Disqus