Do zaistnienia strony internetowej w sieci niezbędny jest profesjonalny hosting – co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Na rynku istnieje wielu dostawców tych usług, a ich oferty są bardzo zróżnicowane. Na co zwrócić uwagę, wybierając usługi hostingowe? Poszczególne czynniki opisujemy w poniższym poradniku.

Czym jest hosting i komu się przydaje?

Każda istniejąca w Internecie strona ma zaplecze, w którym jest umieszczona – to właśnie jest hosting. Używając bardziej fachowego języka: usługi hostingowe polegają na przydzieleniu stronie przestrzeni dyskowej serwera przez dostawcę usług internetowych. Z hostingu korzystają przedsiębiorcy – zarówno duże, jak i małe firmy – ale również osoby prywatne, prowadzące blogi i strony internetowe.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru dostawcy hostingu?

Po pierwsze, warto wziąć pod uwagę kwestie techniczne:

  • Pojemność serwera – nie tylko w kontekście poczty e-mail, ale również strony WWW. Blogi i wizytówki zwykle potrzebują mniej pojemności (chociaż nie jest to regułą), a sklepy internetowe znacznie więcej.
  • Liczba domen, które można przypisać w ramach serwera – liczba samodzielnych witryn i adresów e-mail, które można uruchomić, korzystając z danego konta hostingowego.
  • Limit transferu – jeżeli przewidujesz dużą liczbę wejść na swoją stronę, wybierz jak największy transfer, a najlepiej pakiet bez limitu.
  • Przepustowość i jakość łącza internetowego – zależy od niej maksymalna ilość danych, które mogą być przesyłane w określonym czasie. Im większa przepustowość, tym lepsza łączność i praca całego systemu.
  • Kopie bezpieczeństwa – dzięki ich regularnemu tworzeniu w momencie przypadkowego skasowania danych lub ich utraty, w dowolnej chwili można przywrócić zasoby do działania (na przykład szybko ponownie uruchomić stronę internetową).
  • Zabezpieczenia, obejmujące m.in. szyfrowanie połączeń, ochronę przed atakami DDoS, stosowanie certyfikatów bezpieczeństwa.
  • Pomoc techniczna 24/7, aby w razie awarii jak najszybciej można było skontaktować się ze swoim dostawcą hostingowym. Należy zwrócić przy tym uwagę, czy są dostępne różne metody kontaktu: telefoniczny, mailowy, poprzez chat czy social media.

Jeżeli na poważnie myślisz o zaistnieniu w sieci, równie ważne jak kwestie techniczne są aspekty edukacyjne współpracy z firmą hostingową. Najlepsi dostawcy hostingu, tacy jak np. home.pl, oprócz oferowania samej usługi, prowadzą również szeroko pojętą działalność edukacyjną (https://akademia.home.pl/), oferując swoim klientom:

  • Bezpłatne webinary z ekspertami, podczas których poruszane są tematy takie jak technologia, bezpieczeństwo w Internecie, usługi internetowe, marketing, social media, eCommerce, tworzenie stron internetowych, tworzenie własnego sklepu internetowego czy start własnego biznesu w Internecie.
  • Zbiór artykułów poradnikowych, stanowiący bazę wiedzy o hostingu (https://blog.home.pl/) i tematach pokrewnych – klient może w każdej chwili wyszukać interesujące go informacje i samodzielnie rozwiązać nurtujący go problem związany z działalnością w sieci.
  • Podcasty – ciekawe nagrania do odsłuchania w dowolnym momencie, dotyczące aktualności na temat współczesnego e-biznesu, rynku e-commerce, a także tworzenia osobistych stron internetowych i blogów.

Dlaczego warto wybierać sprawdzonych partnerów hostingowych?

Renomowani dostawcy hostingu mają rozbudowaną ofertę, uwzględniającą różne potrzeby – czy to początkujących blogerów, małych firm, czy też dużych korporacji. Indywidualnie dopasowane pakiety usług zapewniają prężny rozwój biznesu, wspierają go pod kątem bezpieczeństwa, a nawet marketingu internetowego. Ponadto, korzystając z usług takich dostawców, jak np. home.pl, który funkcjonuje na polskim rynku już od 23 lat, zyskujemy dostęp do ogromnej bazy wiedzy, co znacznie ułatwia prowadzenie działalności online.

Wielu klientów home.pl z powodzeniem rozwija swoje firmy online. W jednym miejscu na stronie klienci.home.pl można znaleźć inspirujące historie, które mogą okazać się pomocne podczas wyboru firmy hostingowej dla osób stawiających pierwsze kroki w e-biznesie.