Jest przejrzysty, minimalistyczny, ładny. Firma Marka Zuckerberga postawiła na innowacje i jeżeli wszystko będzie wyglądało zgodnie z zapowiedziami, czeka nas prawdziwa rewolucja. Facebook się zmienia i to na lepsze!

Zmiany, które pojawią się wkrótce na Facebooku dotyczyć będą przede wszystkim wyświetlania nowości - News Feed. Funkcja ta została stworzona de facto od początku i zgodnie ze stwierdzeniem twórcy Facebooka, jest bardziej "gazetowa". Mnie najbardziej podoba się przejrzystość i minimalizm wzorowany wyraźnie na mobilnej wersji serwisu. "Less is more" jak głosi popularne hasło.

Nowy News Feed przypadnie do gustu z pewnością wszelkiej maści gazetom czy serwisom informacyjnym, które będą mogły udostępniać swoim subskrybentom jeszcze więcej wiadomości. W połączeniu z odświeżoną opcją wyboru strumieni uzyskamy bardzo ciekawe narzędzie nie tylk do zdobywania informacji o działalności naszych znajomych, ale również o tym, co dzieje się na świecie. Czyżby Facebook miał zamiar stać się globalną gazetą?

Podoba mi się koncepcja wspólnego interfejsu Facebooka zarówno dla urządzeń mobilnych (tablety, smartfony) jak i desktopów. W ten sposób użytkownik nie będzie musiał dwa razy zastanawiać się, jak skorzystać z mobilnej aplikacji. Notabene nowy wygląd Facebooka wyraźnie nawiązuje do wyglądu Twittera. Spodziewam się, że w najbliższym czasie również Google zacznie wprowadzać poważniejsze zmiany w swojej społecznościowej usłudze. Na razie pojawiła się m.in. możliwość dodawania większych zdjęć w tle naszego profilu.

Kiedy pojawi się odświeżony interfejs Facebooka? Mark Zuckerberg nie zdradza szczegółów. Na razie można zapisać się do kolejki osób testujących nową usługę.