Download, sterowniki

Jak ustawić administratora rozmowy grupowej w Messengerze

Autor
Błażej Starosta
Data dodania
20.02.2019
Ilość komentarzy
0

W rozmowach grupowych na Messengerze można ustawić administratora, który decyduje o tym, kto może dołączyć do rozmowy. Użytkownicy mogą sugerować dodanie nowych osób, ale to administrator rozmowy musi zaakceptować ich dołączenie. Jak z tego skorzystać i wyznaczyć administratora?

Ustawianie administratora rozmowy grupowej na Messengerze

Domyślnie w rozmowach grupowych na Messengerze wszyscy użytkownicy mają takie same uprawnienia – każdy może dodawać nowe osoby do grupowej konwersacji gdyż każdy pełni rolę administratora. Istnieje jednak inny sposób na korzystanie z rozmów grupowych na Messengerze. Administratorem może być jedna osoba (lub parę wybranych), a reszta pełni rolę zwykłych użytkowników. Jaki ma to wpływ na korzystanie z rozmowy grupowej?

Zwykli użytkownicy, pozbawieni uprawnień administratora, nie mogą dodawać nowych użytkowników do rozmowy grupowej. Mogą wygenerować link, za pomocą którego zaproszą dodatkowe osoby do rozmowy, ale ostatecznie zaproszenie musi zostać potwierdzone przez administratora grupy, który decyduje o tym, kto dołączy, a kto nie. Jak ustawić administratora rozmowy grupowej na Messengerze i jak z tego korzystać? Zobaczmy.

Ustawianie administratora rozmowy grupowej na Messengerze

Jak wspomniałem, domyślnie ręczne zatwierdzanie użytkowników przez administratora jest wyłączone, gdyż każdy uczestnik rozmowy grupowej jest administratorem i może dodawać nowych użytkowników do rozmowy. Można to jednak zmienić i wyznaczyć jednego administratora, który będzie decydować o tym, kogo dodać do rozmowy.

Aby to zrobić, uruchom aplikację Messenger w swoim urządzeniu, a następnie wejdź do istniejącej rozmowy grupowej lub załóż nową. Po otwarciu istniejącej lub nowej rozmowy grupowej, dotknij ikony „i” w górnym prawym rogu.

Wejdź do ustawień rozmowy grupowej w Messengerze

Wyświetlone zostaną opcje konwersacji grupowej. Na liście dostępnych opcji wyszukaj zakładki „Członkowie” i wejdź do niej.

Pojawi się lista wszystkich osób, które biorą udział w rozmowie grupowej. Na samej górze przełącz się do sekcji „Administratorzy”. W tym miejscu znajdziesz listę wszystkich administratorów. Jeśli nikt z uczestników rozmowy niczego tu wcześniej nie zmieniał, to z pewnością każda osoba jest ustawiona jako administrator.

Teraz musisz po prostu wyłączyć uprawnienia administratora dla wszystkich osób, poza tymi, którzy mają pozostać administratorami. Wystarczy obok danego użytkownika dotknąć ikony z trzema kropkami, a następnie z rozwijanego menu wybrać opcję „Odbierz uprawnienia administratora”.

Odbierz uprawnienia administratora pozostałym użytkownikom

Zrób to dla każdego użytkownika, który NIE ma mieć uprawnień administratorskich. Pozostaw na liście administratorów tylko tych użytkowników, którzy mają mieć pełne uprawnienia (np. siebie).

Gdy to zrobisz, cofnij się do ustawień rozmowy. Tuż nad zakładką „Członkowie” znajduje się sekcja „Prośby o dołączenie”. Wejdź do tej sekcji, a następnie zaznacz pole „Zatwierdzenie przez administratora” (tylko Administrator może przełączyć tę opcję).

Włącz zatwierdzanie użytkowników przez administratora

Po włączeniu tej opcji tylko wskazany wcześniej administrator może dodawać i zatwierdzać nowych członków rozmowy. Reszta osób nie ma już takiej możliwości – mogą jedynie wysłać komuś zaproszenie do rozmowy grupowej, ale to administrator musi je finalnie potwierdzić.

Zapraszanie osób do rozmowy grupowej w Messengerze przez pozostałych użytkowników

Gdy włączona jest opcja zatwierdzania użytkowników przez administratora, to tylko administrator grupy może dodawać nowych członków do rozmowy. Administrator może to zrobić w klasyczny sposób, dodając po prostu nową osobę z poziomu konwersacji, tak jak do tej pory.

Pozostali użytkownicy nie mogą bezpośrednio dodawać osób, ale mogą je zapraszać i czekać, aż administrator potwierdzi to zaproszenie. Aby to zrobić, zwykły użytkownik rozmowy grupowej musi wejść do ustawień rozmowy (ikona „i” w górnym prawym rogu konwersacji), a następnie wybrać opcję „Udostępnij link”.

Zapraszanie do rozmowy przez udostępnienie linku

Gdy użytkownik skorzysta z tej funkcji i udostępni link do rozmowy swojemu znajomemu, to zaproszenie zostanie wysłane. Administrator rozmowy grupowej musi wtedy wejść do ustawień konwersacji, przejść do zakładki „Prośby o dołączenie” i w tym miejscu zaakceptować zaproszenie. Bez tego potwierdzenia zaproszona osoba nie będzie mogła brać udziału w rozmowie.

Dołącz do dyskusji

comments powered by Disqus