Niektórzy z użytkowników iPhonów oraz iPadów narzekają na wadliwe działanie przeglądarki Safari po zaktualizowaniu systemu do najnowszej wersji - iOS 8.2. Jak w bardzo prosty sposób poradzić sobie z tym problemem?

Kłopoty z aplikacją Safari zaczęły pojawiać się tuż po instalacji aktualizacji systemu iOS do wersji 8.2. Dotyczą one m.in. zawieszania się lub zamykania przeglądarki, a także powolnego uruchamiania domyślnej aplikacji Apple'a do przeglądania internetu.

Rozwiązanie jest dość proste i można je wprowadzić w minutę. Na początek musimy zamknąć Safari i przejść do aplikacji Ustawienia w naszym smartfonie czy też tablecie iPad. Teraz odszukujemy na liście Ustawień przeglądarkę Safari i otwieramy zakładkę.

W zakładce Safari w Ustawieniach iPhona czy iPada musimy odnaleźć pozycję o nazwie „Wymarz historię i dane witryn”. Po jej stuknięciu palcem wszystkie dane zapisane z odwiedzonych stron zostaną utracone, ale w zamian za to Safari powinno nie stwarzać już problemów podczas normalnego użytkowania.

Można się spodziewać, że Apple wkrótce usunie błąd – zapewne w kolejnej aktualizacji swojego mobilnego systemu dla iPhonów i iPadów.