Microsoft dość agresywnie promuje swoją pocztę online, dogryzając GMailowi w ramach kampanii reklamowej Scroogled. Zalety GMaila większość z nas dobrze zna - ale czy warto przenosić się na Outlook.com?

Od czasu przejścia z Hotmaila na Outlook.com i integracji z interfejsem Modern UI sporo zmieniło się w poczcie Microsoftu. Na początku wiele osób zakładało sobie konta na Outlook.com tylko dla unikalnego adresu, ale po jakimś czasie liczba rejestracji zaczęła spadać. Dzisiaj przedstawię 4 powody, dla których warto korzystać z poczty Microsoftu.

1. Prywatność i spam

Korzystając z GMaila nie narzekam jakoś specjalnie na spam, zdarza się mi jednak otrzymywać niechcianą pocztę. Może nie jest to tak częste jak w alternatywnych skrzynkach pocztowych, ale też Google moim zdaniem nie chroni w 100% przed spamem. Outlook.com oferuje natomiast konkurencyjne filtry i narzędzia bezpieczeństwa. Oprócz tego chronieni jesteśmy od reklam załączanych do maili - za pomocą narzędzia Sweep.

2. Aplikacje biurowe i chmura

Podobnie jak GMail, Outlook.com oferuje integrację z aplikacjami biurowymi (Web Office Apps) oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive. Rozwiązanie to jest szczególnie ciekawe dla osób, które korzystają z systemu Windows. Znacznie łatwiej jest zintegrować pakiet Office z usługą online, niż z Dokumentami Google. Nie wspominając o braku różnic w interfejsie narzędzi biurowych.

3. Sieci społecznościowe

Google ma G+, a Microsoft... Facebooka. Jeżeli zależy wam na integracji poczty z usługami społecznościowymi, warto skorzystać z Outlook.com. Z poziomu webowego klienta możemy przeglądać zdjęcia na naszym profilu, aktualizować status czy publikować posty.

4. Prywatność raz jeszcze

Główny punkt ataków Microsoftu na GMaila to prywatność. Outlook.com nie sprzedaje treści wiadomości e-mail reklamodawcom, a same reklamy wyświetlane w ramach poczty ograniczone są zdaniem firmy z Redmond do absolutnego minimum.