Jeśli chodzi o menedżery haseł, o których wielokrotnie pisaliśmy, to najpopularniejszym wyborem jest LastPass. Niemniej jednak menedżery haseł stają się coraz popularniejsze, a zatem pojawiają się nowe alternatywy. Jedną z nich jest Safe in Cloud - menedżer haseł, który pozwala szyfrować i zapisywać dane na naszym własnym koncie w popularnych usługach.

SafeInCloud - menedżer haseł z obsługą Dropboksa

Korzystanie z menedżera haseł i przechowywanie naszych danych do logowania w chmurze brzmi zdecydowanie lepiej, gdy tą chmurą jest nasze własne, sprawdzone konto w usłudze, do której jesteśmy przyzwyczajeni. Dlatego Safe In Cloud, zezwalając na zapisywanie zaszyfrowanych danych na Dropboksie, SkyDrive czy Dysku Google, od razu przykuł moją uwagę. Oczywiście możemy także przechowywać zaszyfrowane hasła tylko na dysku, bez synchronizacji z chmurą.

Aplikacja, jak na porządnego menedżera haseł przypadło, dobrze integruje się z popualarnymi przeglądarkami (Chrome i Firefox), szyfruje nasze hasła 256-bitowym kluczem AES (co sprawia, że są bardzo bezpieczne) i współpracuje z kontami pocztowymi, kartami kredytowymi oraz innymi zwykłymi danymi do logowania na stronach. A do tego pozwala importować dane z innych menedżerów haseł, a także posiada minimalistyczny i przyjemny dla oka interfejs.

Safe In Cloud - konfiguracja bazy

Po zainstalowaniu programu musimy samemu udać się do ustawień przeglądarki i aktywować rozszerzenie, aby zapewnić odpowiednią integrację pomiędzy Safe In Cloud a Chrome / Firefoksem. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji uruchomi się kreator, w którym możemy założyć nową bazę haseł lub odzyskać istniejącą, jeśli takową już posiadamy. Przy tworzeniu nowej bazy, Safe In Cloud poprosi nas także o utworzenie głównego hasła, które zabezpieczy cały pęk kluczy (tzw. master password).

Gdy już zakończymy wstępną konfigurację, program wyświetli główne okno ze wszystkimi funkcjami. Interfejs prosty i czysty, pozbawiony zbędnych elementów, dzięki czemu łatwo się po nim poruszać. Wszystkie nasze zapisane dane (hasła, numery kart kredytowych, dane do logowania) możemy przyporządkować do odpowiednich kategorii, takich jak biznes, prywatne etc. Możemy także tworzyć samemu oddzielne kategorie, w których np. oddzielnie będziemy przechowywać dane dotyczące kont e-mail i kart kredytowych.

Safe In Cloud - główne okno programu

Interesujące jest to, że możemy także tworzyć jeszcze jeden dodatkowy typ szyfrowanych danych, a mianowicie notatki, w których mamy możliwość zapisania sobie dowolnych informacji. Safe In Cloud pełni zatem rolę nie tylko menedżera haseł, ale także prywatnego sejfu, w którym bezpiecznie zapiszemy i zabezpieczemy ważne i delikatne dane.

Przechodząc do opcji programu możemy skonfigurować odpowiednie konto, na którym będziemy synchronizować dane. Do dyspozycji mamy Box, Google Drive, Dropbox, SkyDrive. Wybierając którąś z usług będziemy musieli także nadać odpowiednia uprawnienia na swoim koncie, aby Safe In Cloud mógł łączyć się z naszą chmurą i zapisywać w niej informacje.

Safe In Cloud posiada także wersję na urządzenia mobilne z Androidem. Zaszyfrowane w chmurze hasła możemy zsynchronizować z aplikacją mobilną. Jednak o ile Safe In Cloud na PC jest darmowy, o tyle za wersję na Androida musimy zapłacić 15,99 zł w Sklepie Play.