Nowe, uciążliwe reklamy w Gmailu. Jak sobie z nimi poradzić?

W ciągu ostatnich kilku tygodni Google wprowadził do Gmaila nowy wygląd skrzynki odbiorczej. Nad listą wiadomości dodano karty. Jednocześnie w inboksie pojawiły się dodatkowe reklamy, które przypominają zwykłe e-maile. Jak się ich pozbyć?

Standardowy widok nowego Gmaila obejmuje trzy karty. Pierwsza zawiera najważniejsze wiadomości, druga informacje z serwisów społecznościowych, a trzecia oferty handlowe i promocje. To właśnie ta ostatnia sekcja stała się dla Google'a wirtualnym billboardem.

Na szczęście wyłączenie nowego wyglądu skrzynki odbiorczej jest bardzo proste. Wystarczy przejść do ustawień Gmaila (menu w prawym górnym rogu), a następnie do zakładki Odebrane. Najpierw upewniamy się, że Typ skrzynki odbiorczej ustawiono na Domyślny.

Potem wyłączamy w Kategoriach opcję Oferty. W ten sposób zniknie panel z wiadomościami reklamowymi. Jeśli chcemy całkowicie przywrócić starego, dobrego Gmaila, odznaczamy także Społeczności. Po ponownym przejściu do Odebranych karty powinny zniknąć.

Pozostałe dwie kategorie to Powiadomienia oraz Fora. Ta pierwsza zawiera automatycznie generowane e-maile, np. z banku czy od dostawcy usług internetowych. Ta druga reprezentuje powiadomienia z forów, grup dyskusyjnych i list adresowych.

Ja sam karty w Odebranych wyłączyłem po paru minutach. Moim zdaniem takie dzielenie e-maili nie ma sensu. Znacznie wygodniej stworzyć sobie zestaw filtrów powiązanych z kilkoma etykietami. Wtedy wszystkie e-maile są widoczne od razu, bez zbędnego klikania.

Etykiety także tworzymy w ustawieniach Gmaila, w zakładce o tej samej nazwie. Następnie bierzemy się za uczenie aplikacji naszych preferencji. Za każdym razem gdy dostaniemy wiadomość, która ma być wyróżniana, tworzymy odpowiedni filtr.

Robimy to wybierając z menu Więcej (dostępnego po otworzeniu dowolnego e-maila) polecenie Filtruj wiadomości tego typu. Pojawi się minikreator, w którym znajdziemy opcję Zastosuj etykietę. Po ustawieniu filtra Gmail będzie tak samo traktował kolejne wiadomości spełniające podane kryteria.

Komentarze