Jeśli używasz aplikacji Xbox w systemie Windows i próbowałeś zdalnie pobrać grę z telefonu za pośrednictwem aplikacji Xbox Game Pass, a teraz nie możesz anulować pobierania? Ten artykuł pokaże ci kilka różnych rzeczy, które możesz zrobić, aby zatrzymać ciągłe próby pobierania gier, nawet po ich usunięciu.

Aplikacja Xbox i Game Pass w systemie Windows to zarazem dwie najlepsze funkcje systemu operacyjnego, ale też dwie najgorsze. Jeśli używasz któregoś z nich przez jakiś czas, będziesz dokładnie wiedział, co mamy na myśli. Napisaliśmy dziesiątki przewodników po aplikacjach Game Pass i Xbox i nadal napotykamy nowe problemy. Choć jest ich coraz mniej, to wciąż się pojawiają.

Jeden z rzadszych problemów występuje podczas próby zdalnego pobrania gier za pomocą aplikacji Xbox lub Xbox Game Pass. Po rozpoczęciu pobierania gry nie będzie można go anulować. Gra będzie nadal próbować się pobrać. Nawet jeśli wprowadzisz radykalne zmiany, takie jak odinstalowanie aplikacji Xbox, nadal automatycznie rozpocznie się ponowne pobieranie gry, gdy tylko ponownie zalogujesz się na swoje konto.

Jak powstrzymać aplikację Xbox i Game Pass przed ciągłymi próbami instalacji gry? Gra aplikacji Xbox wciąż próbuje się zainstalować.

Jak wspomnieliśmy powyżej, w niektórych przypadkach nawet odinstalowanie aplikacji Xbox na komputerze nie rozwiąże tego problemu. Gry będą się instalować ponownie.

Na początek pierwszą rzeczą, którą możesz zrobić, aby powstrzymać ciągłe pobieranie gier w aplikacji Xbox na PC, jest otwarcie aplikacji Xbox na komputerze.

Następnie kliknij ikonę zdjęcia profilowego, a następnie przejdź do ustawień. Tutaj kliknij Zdalna instalacja i upewnij się, że usunąłeś zaznaczenie z pola. Po odznaczeniu tej opcji uruchom ponownie komputer.

Po ponownym uruchomieniu komputera powinno być możliwe anulowanie pobierania bez automatycznego ponownego uruchamiania.

Gry są pobierane automatycznie po odinstalowaniu ich z aplikacji Xbox?

Jeśli gry nadal instalują się po usunięciu zaznaczenia opcji zdalnej instalacji, konieczne będzie odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji Xbox na komputerze i telefonie. Upewnij się, że robisz to na obu urządzeniach. Gdy to zrobisz, zresetuj również aplikacje Microsoft Store i Usługi gier.

  • Otwórz aplikację Ustawienia na komputerze i przejdź do aplikacji, a następnie znajdź aplikację Microsoft Store.
  • Następnie kliknij Opcje zaawansowane, przewiń listę w dół i kliknij Napraw (pozwól naprawić), a następnie kliknij Resetuj (pozwól zresetować).
  • Po zakończeniu znajdź Usługi gier kliknij Opcje zaawansowane, a następnie przewiń listę w dół i kliknij Napraw (pozwól naprawić), a następnie kliknij Resetuj (pozwól zresetować)

Naprawianie lub resetowanie obu aplikacji/usług nie działa? Spróbuj wyczyścić pliki optymalizacji dostarczania.

Pierwszą opcją jest przejście do Ustawienia> System> Pamięć> Pliki tymczasowe> Pliki optymalizacji dostarczania. Gdy znajdziesz się w tej lokalizacji, upewnij się, że zaznaczono opcję Pliki optymalizacji dostarczania, a następnie kliknij Usuń pliki, aby wyczyścić wszystko.

Mamy nadzieję, że rozwiązanie tego problemu nie zajmie Microsoftowi miesięcy, a nawet lat. To wyraźnie wymaga poważnej uwagi, ponieważ ludzie z limitami pobierania zapłacą dość wysoką cenę za zmarnowane dane.