Microsoft oświadczył wcześniej, że udało im się sprzedać Windowsa 8 w ilości 40 milionów kopii. Sugerowałoby to, że nowy system cieszy się sporą popularnością i jest na dobrej drodze do sukcesu. Tymczasem okazuje się, że wcale nie jest tak różowo.

Odkładając oficjalne oświadczenia Microsoftu na bok, wszystko wskazuje na to, że Windows 8 – na chwilę obecną – kroczy tą samą ścieżką, którą podążała Vista niedługo po swojej premierze. I nie jest to niestety dobra nowina, gdyż Windows Vista był uznany za jedną z większych porażek w historii giganta z Redmond.

Według danych zebranych przez Net Applications wynika, że Windows 8 na dzień 16 grudnia, (czyli na ok. 2 miesiące po swojej premierze) uzyskał tylko 1.56% udziału na rynku systemów operacyjnych. Najpopularniejszym systemem okazał się Windows 7 uzyskując aż 45.57% udziału. Na drugim miejscu uplasował się 11-letni Windows XP z liczbą 38.19%. Z danych tych wynika, że Windows 8 posiada mniej użytkowników niż Windows Vista (5.55%) oraz systemy ze stajni Apple (łączna ilość Maków OS X od wersji 10.6 do 10.8 stanowi 6.2%).

To, co jednak najgorzej wróży nowemu dziecku firmy Microsoft, to bardzo niski poziom adaptacji systemu w przeciągu pierwszych miesięcy. Według serwisu Mobile & Apps, Windows 8 radzi sobie w tej kwestii jeszcze gorzej niż Windows Vista, który w okresie swojej premiery osiągnął wynik 2.2% udziału na rynku systemów operacyjnych.