Jak rozwiązać problem uwierzytelniania w Sklepie Play na Androidzie

Korzystając ze Sklepu Play na Androidzie może wyświetlić nam się komunikat "Wymagane uwierzytelnienie", który blokuje skutecznie pobieranie i instalowanie aplikacji. Ponowne uruchomienie Sklepu nie pomaga. Jak naprawić ten błąd i wyeliminować komunikat?

Jest kilka sposobów na naprawienie tego problemu. Sprawdzą się tu znane rozwiązania, które polegają na ponownym podłączeniu konta Google, wyczyszczeniu pamięci podręcznej Sklepu Play czy też ponownej reinstalacji Sklepu.

1. Podłącz ponownie swoje konto Google do telefonu

Autoryzacja w Sklepie odbywa się na bazie naszego konta Google. Jeżeli mamy z tym problemy, to możemy spróbować odłączyć swoje konto, a następnie podłączyć je ponownie.

W Androidzie przechodzimy do ustawień, a następnie szukamy zakładki "Konta". Na liście powinny znajdować się konta, z którymi są synchronizowane dane (np. Facebook, Google, Dropbox).Wyszukujemy konta Google, wybieramy swój adres-email z listy, a następnie korzystamy z opcji usuwania konta.

Wszystkie kontakty i dane zsynchronizowane z kontem Google znikną z naszego telefonu, ale wystarczy, że po usunięciu dodamy je ponownie i skonfigurujemy synchronizację. Kontakty powrócą, a konto zostanie ponownie dodane do naszej listy. Możemy teraz spróbować skorzystać ze Sklepu Play.

2. Wyczyść dane tymczasowe Sklepu Play

Jeśli powyższa opcja nie pomoże, to możemy wyczyścić dane tymczasowe aplikacji Sklepu. W tym celu przechodzimy do Ustawień, a następnie wybieramy zakładkę "Aplikacje".

Na liście aplikacji wyszukujemy "Sklep Play", a następnie wybieramy go z listy. Wyświetlą się teraz dodatkowe opcje - wybieramy czyszczenie pamięci tymczasowej aplikacji i usuwany dane tego typu.

Po usunięciu danych tymczasowych możemy ponownie udać się do Sklepu Play i spróbować z niego skorzystać.

3. Przeinstaluj Sklep Play

Sklepu Play nie możemy odinstalować z większości urządzeń bez roota i fachowego oprogramowania. Niemniej jednak możemy w bardzo prosty sposób odinstalować aktualizacje Sklepu i przywrócić go do fabrycznej wersji z naszego telefonu, a następnie ponownie zainstalować uaktualnienie.

W tym celu ponownie udajemy się do ustawień systemowych i wybieramy zakładkę "Aplikacje". Wyszukujemy Sklepu Play na liście, a następnie wchodzimy w jego szczegóły. Na samej górze znajdziemy opcję odinstalowywania - klikamy w nią. Spowoduje to usunięcie zaktualizowanej wersji aplikacji i przywrócenie jej wersji fabrycznej.

Po wejściu do Sklepu Play możemy sprawdzić jego działanie. Sklep powinien także się automatycznie zaktualizować w niedługim czasie do najnowszej wersji.

4. Skorzystaj z alternatywnych rozwiązań

Jeżeli nadal masz problemy ze Sklepem Play, to zalecamy skorzystanie z naszego zbiorczego poradnika, w którym pokazaliśmy, jak rozwiązać rozmaite problemy z tą aplikacją. 

Rozwiązywanie problemów z aplikacją Sklep Play

Wykonaj wszystkie przedstawione tam rozwiązania. Ostatecznie możesz zresetować telefon do ustawień domyślnych, ale pamiętaj, że spowoduje to wykasowanie wszystkich twoich danych z urządzenia. 

Komentarze