Jak poradzić sobie z problemem, kiedy komputer z Windows 10 nie widzi iPhone podpiętego kablem USB? O ile w komputerach Mac takich problemów nie ma, to pecety niekiedy nie potrafią wykryć sprzętu Apple'a - mimo zainstalowanego iTunes. Dzisiaj pokażemy, jak poradzić sobie z tym problemem.

Masz problemy z wykryciem iPhone w komputerze z systemem Windows 10? Nie jesteś jedyny, na podobne błędy narzeka wielu użytkowników najnowszej wersji systemu Microsoftu. W tym poradniku omówimy ogólny problem z wykrywaniem iPhone'ów lub iPadów przez Windows 10. Jeżeli natomiast interesuje Cię rozwiązanie błędów, jakie niekiedy pojawiają się podczas prób podłączenia iPhona do iTunes w komputerze - odsyłamy do osobnego poradnika.

Windows 10 nie wykrywa iPhone

Co zrobić, gdy Windows 10 nie wykrywa iPhone'a podłączonego do komputera za pomocą USB? Na początek oczywiście trzeba sprawdzić najbardziej banalne sprawy. Czyli - czy kabel USB jest dobrze wpięty do portu w komputerze, czy w iPhonie zgodziliśmy się na "Zaufaj temu komputerowi". Możemy też na wszelki wypadek zrestartować komputer i podłączyć smartfona jeszcze raz. Koniecznie należy sprawdzić, czy kabel USB nie ma jakiejś mechanicznej usterki - np. podpinając go do innego komputera albo używając innego kabla. Warto też upewnić się, że mamy najnowszą wersję iTunes zainstalowaną w komputerze.

Jeżeli jednak problem jest poważniejszy, będziemy musieli sprawdzić sterownik odpowiedzialny za rozpoznawanie iPhona w Windows 10. W tym celu uruchamiamy Panel sterowania w naszym komputerze - np. wyszukując go z poziomu wyszukiwarki Windows.

Po otwarciu Panelu sterowania uruchamiamy zakładkę o nazwie "Urządzenia i drukarki". Po jej otwarciu zobaczymy listę wszystkich urządzeń połączonych - za pomocą kabla bądź bezprzewodowo - z komputerem. W sekcji "Nieokreślone" powinien znajdować się nasz iPhone, który nie został poprawnie zidentyfikowany przez Windows 10.

Klikamy ikonę urządzenia prawym przyciskiem myszy i z dostępnych opcji wybieramy "Właściwości". Zostaniemy teraz przeniesieni do ustawień sterownika, a w efekcie będziemy mogli dokonać jego aktualizacji.

We właściwościach sterownika klikamy zakładkę o nazwie "Sprzęt", a następnie odnajdujemy i klikamy przycisk o nazwie "Właściwości". Zostaną teraz otwarte szczegółowe informacje o sterowniku odpowiedzialnym za połączenie między komputerem z Windows 10, a smartfonem iPhone firmy Apple. Po otwarciu nowej karty odszukujemy zakładkę "Ogólne" i klikamy przycisk "Zmień ustawienia".

Zostanie teraz otwarta karta, której pełna nazwa brzmi: "Właściwości: Apple Mobile Device USB Driver". Na tym ekranie klikamy zakładkę "Sterownik", a następnie przycisk "Aktualizuj sterownik". Oczywiście nasz komputer musi być podłączony do internetu, aby wykonać tę komendę.

Po wyborze przycisku "Aktualizuj sterownik" zostaniemy przeniesieni do kolejnego ekranu, gdzie możemy zdecydować, jak chcemy zaktualizować sterownik do obsługi iPhona. Wybieramy drugą pozycję, czyli - "Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika". Spowoduje to otwarcie menadżera plików, z poziomu którego musimy podać ścieżkę, gdzie znajduje się oprogramowanie sterownika.

W zależności od tego, z jakiej wersji Windows 10 korzystamy, musimy załadować sterownik ze ścieżki.

Dla Windows 10 32-bit:

 C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers

Dla Windows 10 64-bit:

 C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers

Po wczytaniu ścieżki potwierdzamy chęć zaktualizowania sterownika i czekamy, aż zadanie zostanie wykonane. Następnie restartujemy komputer, ponownie podpinamy iPhona do komputera i tym razem połączenie powinno działać beż żadnych problemów. 

P.S. Dajcie znać, jeżeli macie jakieś problemy z podłączeniem iPhone do komputera. Postaramy się znaleźć najlepsze rozwiązania :)