Polskie kluby piłkarskie coraz mocniej stawiają na rozwój mediów społecznościowych. W tym artykule postanowiliśmy się przyjrzeć, jak pod tym względem wygląda to na YouTube. Jakie zespoły są najpopularniejsze na tej platformie? Ile osób subskrybuje ich konta? Jakie treści są tam publikowane? Kiedy zostały utworzone ich kanały? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz poniżej. Miłej lektury!

5. Wisła Kraków - 44,5 tys. subskrybentów

Na 5. miejscu naszego rankingu znalazła się Wisła Kraków. Zespół, który obecnie występuje w I lidze, posiada konto na YouTube od 15 listopada 2007 roku. Przez ponad 16 lat funkcjonowania kanału zasubskrybowało go niespełna 45 tys. osób.

Mieli oni okazję zobaczyć łącznie ponad 2930 filmów. Głównie były to kulisy meczów i relacje z trybun. Pojawiają się też tutaj nagrania z treningów lub obozów oraz skróty poszczególnych spotkań. Łącznie wszystkie nagrania uzyskały łącznie ponad 21 mln wyświetleń.

Osoby, które posiadają Betclic kod promocyjny, mogą na bieżąco śledzić wyniki Wisły w I lidze. W tym celu muszą tylko dokonać rejestracji w serwisie. Każdy pełnoletni użytkownik, który to zrobi, może dodatkowo uzyskać od Betclic bonus na start.

4. Widzew Łódź - 54,3 tys. subskrybentów

Oczko niżej od Wisły uplasował się Widzew. Klub z Łodzi założył swój kanał na YouTube 31 stycznia 2016 roku. Przez niespełna 8 lat udało się zgromadzić prawie 55 tys. subskrybentów.

Na koncie Widzewa opublikowano do tej pory ponad 2770 filmów, które łącznie wygenerowały prawie 22,5 mln wyświetleń. Najpopularniejszy film został opublikowany 23 listopada 2018 roku i przedstawia kibiców śpiewających klubową pieśń: “Tu się wychowałem”. Do tej pory obejrzało go 159 tys. osób.

Na kanale Widzewa na YouTube znajdziemy m.in.: meczowe kulisy, przedmeczowe konferencje czy wypowiedzi po spotkaniach. Fani mogą też tu śledzić “Robotniczy Talk-Show” oraz serię “Krótka piłka”, w której ludzie związani z klubem odpowiadają na zadane pytania.

3. Lechia Gdańsk - 60,2 tys. subskrybentów

Kanał Lechii Gdańsk na YouTube pojawił się 21 marca 2012 roku. Pierwszy film został na nim opublikowany 4 dni później i łącznie obejrzało go 941 osób. Był to skrót konferencji prasowej po przegranym meczu z Podbeskidziem Bielsko-Biała.

Od tego czasu na koncie pojawiło się ponad 3100 filmów, które uzyskały łącznie ponad 10 mln wyświetleń. Na subskrypcję kanału zdecydowało się do tej pory ponad 60 tys. osób. Mają one okazję śledzić głównie: relacje z treningów, kulisy meczów oraz konferencje prasowe.

Najpopularniejszym filmem są do tej pory kulisy ze sparingu z Olimpią Grudziądz. Łącznie został wyświetlony ponad 319 tys. razy. Czy w 2024 roku wynik ten zostanie pobity?

2. Lech Poznań - 112 tys. subskrybentów

Drugie miejsce w naszej klasyfikacji zajął Lech Poznań. “Kolejorz” może pochwalić się tym, że jego kanał na YouTube subskrybuje ponad 112 tys. osób. Konto funkcjonuje tam od 24 czerwca 2008 roku.

Pierwszy film, jaki pojawił się na kanale, wygenerował ponad 548 tys. wyświetleń. Był to utwór “Czysta gra” autorstwa Libera. Lepszy wynik zanotowano tylko po opublikowaniu relacji z wyjazdu kibiców Lecha do Pragi na mecz z miejscową Spartą w 2010 roku, którą obejrzano ponad 1,7 mln razy.

Na kanale pojawiło się niespełna 4850 filmów. Wśród nich znajdziemy m.in.: kulisy meczów, relacje z treningów, zapisy z konferencji prasowych czy cykl rozmów “1 na 1”. Łącznie wygenerowały one prawie 50 mln wyświetleń.

1. Legia Warszawa - 153 tys. subskrybentów

Najpopularniejszym polskim klubem na YouTube jest Legia Warszawa. Stołeczny klub zgromadził na swoim koncie ponad 153 tys. subskrybentów, którzy mieli okazję zobaczyć do tej pory prawie 4800 filmów. Pierwszy z nich pojawił się 26 stycznia 2012 roku, czyli 22 dni po utworzeniu kanału.

Łącznie wszystkie publikacje obejrzano ponad 69 mln razy. Najpopularniejszy film zanotował niespełna 2 mln wyświetleń. Jest to nagranie z lutego 2015 roku, na którym kibice Legii śpiewają “Sen o Warszawie”. Utwór ten jeszcze dwukrotnie wygenerował ponad milion wyświetleń.

Na kanale Legii na YouTube użytkownicy mogą śledzić głównie: kulisy meczów, relacje z obozów przygotowawczych oraz prezentacje nowych piłkarzy. Znajdziemy tutaj też skróty ze sparingów.