Masz problem z podłączaniem urządzeń do iPhona lub iPada z iOS 8 via Bluetooth? Oto nasz krótki poradnik, którego zadaniem jest wyjaśnienie podstawowych metod naprawy tego typu błędów w urządzeniach firmy Apple.

Problemy z Bluetoothem pojawiają się oczywiście w iOS 8, czyli najnowszej aktualizacji systemu firmy Apple dla iPhonów i iPadów. Jeżeli nie możecie połączyć się z klawiaturą bezprzewodową, słuchawkami czy innym sprzętem via Bluetooth - warto skorzystać z tych kilku porad.

1. Restart
Najbardziej banalna porada. Wyłącz Bluetootha w iPhonie bądź iPadzie, a następnie zresetuj urządzenie. Następnie włącz ponownie Bluetootha i spróbuj ponownie sparować go z zewnętrznym urządzeniem.

2. Zapomnij urządzenie
Jeżeli nadal są problemy z połączeniem z zewnętrznym urządzeniem, skorzystaj z opcji Zapomnij. Otwórz aplikację Ustawienia, następnie otwórz zakładkę Bluetooth. Stuknij palcem ikonę informacji (i) obok zapamiętanego urządzenia. Następnie w nowym oknie dotknij linku Zapomnij to urządzenie. Kiedy proces zostanie wykonany, ponownie sparuj urządzenia.

3. Zresetuj ustawienia sieci
Jeżeli żadna z powyższych metod nie przyniesie skutku, można jeszcze skorzystać z resetu ustawień sieci. Wykasuje to wszelkie dane na temat sieci - ale nie tylko Bluetooth - również i Wi-Fi. Więc postępuj ostrożnie.

Ustawienia sieciowe iPhone

Przejdź do aplikacji Ustawienia i otwórz zakładkę Ogólne. Tutaj stuknij palcem ostatnią pozycję - Wyzeruj. W nowym oknie natomiast wybieramy Ustawienia sieciowe. Potwierdzamy chęć usunięcia danych i czekamy, aż komenda zostanie wykonana. Następnie ponownie parujemy urządzenia przez Bluetooth.