Posiadasz Kindle'a w wersji z reklamami (tzw. special offers)? Jeśli tak, to można je oficjalnie dezaktywować bez utraty gwarancji. Za darmo. Zobacz, jak to zrobić.

Amazon Kindle - jak usunąć reklamy i oferty specjalne

Kindle występuje w kilku modelach, ale poza nimi, czytniki Amazona możemy jeszcze rozdzielić na dwie dodatkowe kategorie – z reklamami oraz bez. Jak się można domyślić, wersja z reklamami jest tańsza i ją najczęściej można kupić za niższą kwotę na naszym Allegro. Można wyłączyć reklamy i to za darmo. Dlaczego i jak?

Wyłączamy reklamy w czytnikach Kindle

Amazon oferuje wyłączenie ofert w Kindle'u, ale kosztuje to 20 dolarów... płacą jednak tylko te osoby, które mieszkają w krajach, w których Amazon działa oficjalnie. Oferty specjalne wyświetlane w urządzeniu są dla nas zbędne - oficjalnie nie możemy z nich skorzystać, bo nie ma jeszcze polskiej wersji Amazona. I właśnie w takich sytuacjach firma oferuje wyłączenie reklam bezpłatnie.

Aby to zrobić, należy przede wszystkim oficjalnie zarejestrować swoje urządzenie na swoim koncie Amazon. Powinniśmy to zrobić już przy pierwszym uruchomieniu czytnika. Następnie z tego samego konta logujemy się na stronę Amazona w przeglądarce internetowej na komputerze.

Gdy już jesteśmy zalogowani, to przechodzimy do formularza kontaktowego z obsługą klienta Amazon. Musimy teraz wybrać na samej górze rodzaj urządzenia, w sprawie którego się kontaktujemy (zaznaczamy „Fire and Kindle”). Następnie wybieramy z listy nasz czytnik, który jest przypisany do konta.

W polu „Select an issue” wybieramy „Kindle Device”. Kolejne pole to „Select issue details”, gdzie musimy wybrać szczegóły naszego problemu. Do niedawna znajdowała się tam opcja „Kindle with Special Offers” (powinna się pojawić, jeśli mamy zarejestrowane urządzenie z reklamami), ale jeśli jej nie mamy, to możemy wybrać „Something else”.

Formularz kontaktowy z Amazonem w sprawie reklam w Kindle

W polu „Additional details” dopisujemy krótko, o co chodzi, czyli np. „Problems regarding Special Offers on my Kindle” (Problemy związane z ofertami specjalnymi w moim Kindlu). Jako metodę kontaktu wybieramy „Chat”, dzięki czemu będziemy mogli nawiązać rozmowę z konsultantem w formie tekstowej w nowym okienku.

Po chwili odezwie się pracownik Amazona, któremu musimy wyjaśnić (po angielsku), że jesteśmy z Polski i posiadamy czytnik Kindle'a z ofertami specjalnymi, z których nie możemy skorzystać w naszym kraju. Wystosowujemy prośbę o dezaktywowanie reklam na naszym urządzeniu. Pracownik Amazona powinien zgodzić się bez problemu – w sieci znajdziecie mnóstwo komentarzy potwierdzających całą procedurę. Całość zajmuje ok. 2-3 minuty, po czym konsultant poinformuje nas, że reklamy zostały wyłączone.

Na koniec wystarczy, że uruchomimy Kindle'a i połączymy się z naszym kontem przez Wi-Fi. Ustawienia zostaną zsynchronizowane i na ekranie pojawi się informacja, że oferty specjalne zostały wyłączone. Teraz będziemy mogli cieszyć się ładnymi wygaszaczami ekranu zamiast reklam.