Samoczynne włączanie się programów w Windows 7 i 8

Czasami chcielibyśmy, by komputery wykonywały pewne rzeczy za nas (jak gdyby już tego w dużej mierze nie robiły ;-) ). Mogłyby się wyłączać i włączać samoczynnie, bez naszego udziału, a defragmentacje uruchamiałyby się automatycznie. Oczywiście, jest to możliwe, a co więcej - nie musimy instalować dodatkowych narzędzi, ponieważ Microsoft sam dał nam do ręki Harmonogram zadań.

Początkujący użytkownicy mogą się nieco przerazić liczbą możliwości, jakie daje im to narzędzie, jednak opanowanie podstaw pracy zajmie Ci zaledwie kilka minut, które spędziłbyś na ściąganiu i instalowaniu dodatkowego oprogramowania. (Nie zapomninajmy o usuwaniu nachalnych toolbarów i innego crapware'u.)

Oczywiście, w zależności od tego, czy używasz Windows 7, czy też Windows 8 konfiguracja może się nieco różnić, dlatego prześledzimy ten proces dla obu systemów.

Windows 7

1. Harmonogram zadań odnajdziesz, klikając kolejno Start Panel Sterowania System i zabezpieczenia Narzędzia administracyjne. Do otworzenia programu będziesz potrzebował uprawnień administracyjnych albo hasła administratora.

2. Tworzymy nowe zadanie poprzez wybranie menu Akcja Utwórz zadanie podstawowe. Następnie wpisujesz nazwę zadania, możesz także umieścić tutaj opis, który pozwoli Ci przypomnieć sobie treść zadania w przyszłości.

3. Wybierasz między trzema typami harmonogramu:

Potwierdź wybór klikając Dalej.

4. Wybierz Uruchom program, aby wyznaczyć aplikację, która ma się włączać przy danej czynności czy zdarzeniu. Wskaż plik startowy danego programu (zwykle jest to plik EXE z nazwą programu w folderze, w którym zainstalowałeś daną aplikację) i potwierdź swoją decyzję, klikając Dalej, a następnie Zakończ.

 

Windows 8


1. Przejdź do Harmonogramu Zadań, przechodząc do Paska Charms (prawa krawędź ekranu albo skrót klawiszowy [Windows]+[C]), a następnie klikając Ustawienia > Panel Sterowania. W polu Szukaj w Panelu Sterowania wpisz Harmonogram zadań. Kliknij Zaplanuj zadania (musisz posiadać uprawnienia administracyjne albo hasło administratora).

 

2. Wybierz Utwórz zadanie podstawowe z paska po prawej stronie. Dodaj nazwę oraz opis.

 

3. Z menu możesz wybrać częstotliwość zdarzenia albo "bodziec" wywołujący, taki jak start systemu, logowanie czy włączenie określonej aplikacji.

 

4. W dalszych krokach kreator nie różni się zbytnio od tego oferowanego przez Windows 7 - wybieramy program, który ma się włączać - w moim przypadku jest to MS Excel - i potwierdzamy naszą decyzję.

 

 

Jak widać - nie taki diabeł straszny, a wbudowany Harmonogram zadań ma wszystkie funkcje oferowane przez zewnętrzne oprogramowanie.

Komentarze