Jak włączyć przekierowywanie połączeń w Androidzie i iPhone

Chcesz przekierowywać połączenia ze swojego numeru na inny? Smartfony mają wbudowaną opcję, która pozwala włączyć przekazywanie połączeń. Przekierowanie może być stale aktywne lub tylko wtedy, gdy nie odbieramy telefonu lub sygnał jest zajęty. Jak z tego skorzystać?

Przekierowywanie połączeń to przydatna funkcja, która może się okazać bardzo użyteczna zwłaszcza w przypadku osób, które prowadzą firmy i chcą np. tymczasowo przekierować przychodzące połączenia od klientów na inny numer. To też przydatne dla osób, które mogą mieć problemy ze swoim smartfonem (niedziałający głośnik lub mikrofon) i chcą tymczasowo przekierować połączenia na inny numer kogoś z rodziny. Powodów jest tyle, ile osób, ale jak to zrobić? Jak się za to zabrać i jak dokładnie działa przekierowanie.

Przekierowanie połączenia działa w prosty sposób – za każdym razem, gdy ktoś do Ciebie zadzwoni, Twój smartfon przekieruje połączenie na inny, wskazany przez Ciebie w ustawieniach numer. Trzeba jednak pamiętać, że nie jest to funkcja bezpłatna. Każde przekierowane połączenie odbywa się na nasz rachunek, gdyż to z naszego numeru jest przekazywane dalej. Opłata za minutę przekierowanej rozmowy jest zgodna z cennikiem w Twoim planie taryfowym.

Przekierowywanie połączeń w Androidzie

Odpowiednią opcję znajdziemy w ustawieniach aplikacji „Telefon”, czyli tej, za pomocą której dzwonimy. Umiejscowienie opcji przekierowywania połączeń może się różnić w zależności od producenta smartfona, gdyż każdy z nich ma swoją własną wersję aplikacji do wykonywania połączeń.

Na potrzeby artykułu pokażemy to na przykładzie domyślnej aplikacji do wykonywania połączeń, która jest zainstalowana na czystym Androidzie od Google.

Uruchom aplikację „Telefon” w Androidzie, a następnie poszukaj przycisku wysuwania menu. W przypadku czystego Androida jest to ikona trzech kropek w górnym prawym rogu ekranu. Z rozwijanego menu wybierz „Ustawienia”.

Po przejściu do ustawień poszukaj funkcji przekierowywania połączeń. W niektórych modelach telefonu ta funkcja może być od razu dostępna na głównej liście ustawień. W przypadku aplikacji „Telefon” w czystym Androidzie jest ona jednak „zakopana” nieco głębiej.

W ustawieniach podstawowej aplikacji Telefon przejdź do zakładki „Konta telefoniczne” i wybierz tu swoją kartę SIM (nazwa karty SIM zazwyczaj jest zgodna z nazwą sieci, z której korzystasz). Następnie przejdź do sekcji „Ustawienia połączenia GSM > Przekierowywanie połączeń”.

W tym miejscu możesz dostosować jak ma działać przekazywanie połączeń w konkretnych sytuacjach:

Domyślnie może być tu ustawiony już jakiś numer przekierowania dla zajętego lub niedostępnego numeru. Zazwyczaj jest to numer bezpłatnej usługi operatora, która informuje Cię o tym, że ktoś próbował się do Ciebie dodzwonić, gdy telefon był niedostępny, zajęty lub gdy nie odbierałeś/-aś.

Jeżeli chcesz przekierować wszystkie połączenia przychodzące na inny numer, to skorzystaj z pierwszej opcji „Przekieruj wszystkie”, a następnie w nowym okienku wpisz numer telefonu, na który chcesz przekierować połączenia (lub wybierz go z książki adresowej).

Alternatywnie, dostępne są funkcje przekierowania połączenia w określonych wyżej sytuacjach, czyli wtedy, gdy nie odbieramy telefonu, gdy numer jest zajęty lub gdy jesteśmy niedostępni. Dla każdego scenariusza możemy ustawić inny numer telefonu. Po zakończeniu wpisywania numerów do przekierowania wystarczy wyjść z tego menu – przekierowanie działa automatycznie.

Przekierowywanie połączeń w iPhone

iPhone również posiada funkcję przekierowywania połączeń. W tym przypadku zdecydowanie łatwiej ją znaleźć, gdyż siłą rzeczy w każdym modelu iPhone znajduje się ona w tym samym miejscu.

Aby przekierować połączenie w iPhone, przejdź do aplikacji „Ustawienia”, a następnie znajdź zakładkę „Telefon”. Po przejściu do ustawień telefonu wybierz opcję „Przekierowywanie połączeń”.

Na nowym ekranie włącz usługę przekierowywania połączeń, zaznaczając ją na liście, a następnie wpisz numer telefonu, na który chcesz przekierowywać połączenia. To wszystko – połączenia będą automatycznie przekierowywane na podany numer telefonu, na Twój koszt, zgodnie z taryfą w Twoim abonamencie u operatora.

Komentarze