Jak synchronizować tylko wybrane foldery w OneDrive w Windows 10

Domyślne ustawienia chmury OneDrive sprawiają, że wszystkie pliki i foldery będą synchronizowane z naszym komputerem. Jeśli nie potrzebujemy synchronizować wszystkich danych z chmury lub chcemy zaoszczędzić miejsce na dysku, to możemy ustawić OneDrive w taki sposób, aby synchronizował zawartość tylko wybranych folderów. Jak to zrobić?

Przechowywanie plików i folderów w chmurze jest bardzo wygodne, ale nie zawsze potrzebujemy synchronizować wszystkich danych. Jeśli używamy tego samego konta OneDrive na komputerze firmowym oraz domowym, to nie musimy na urządzeniach domowych pobierać dokumentów z pracy. Domyślne ustawienia OneDrive sprawiają jednak, że cała zawartość chmury jest synchronizowana z naszym komputerem. Na szczęście jest ustawienie pozwalające wybrać poszczególne katalogi, które mają być synchronizowane, a resztę możemy pominąć.

Ustawienia folderów OneDrive w Windows 10

Aby ustawić, które foldery mają być synchronizowane, należy wejść do ustawień OneDrive. Możemy to zrobić za pomocą ikony chmury w zasobniku systemowym. Jeśli nie widzimy takiej ikony, to wystarczy, że otworzymy okno Eksploratora plików, a następnie klikamy w zakładkę OneDrive po lewej stronie.

Ikona wtedy pojawi się w pasku zasobnika. Klikamy w nią prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Ustawienia". W nowym oknie przechodzimy do zakładki "Wybieranie folderów". W tym miejscu będziemy mogli ustawić selektywną synchronizację danych.

Klikamy "Wybierz foldery". Pojawi się kolejne okno, które wyświetli nam listę wszystkich folderów, które są na naszym koncie OneDrive. Domyślnie zaznaczona jest opcja "Synchronizuj wszystkie pliki i foldery". Odznaczamy ją, a następnie zaznaczamy na liście tylko te katalogi, które chcemy, aby były synchronizowane.

Na samej górze znajdziemy także pole "Pliki nie w folderze" - odpowiada ona za synchronizację plików, które nie są umieszczone w jakichkolwiek folderach, czyli są wrzucone "luzem" do głównego katalogu OneDrive. Jeśli nie chcemy ich synchronizować, to również możemy odznaczyć tę opcję.

Po potwierdzeniu ustawień będą synchronizowane tylko pliki z wybranych katalogów, natomiast odznaczone foldery zostaną usunięte z naszego komputera (w chmurze oczywiście nadal będą dostępne).

Komentarze