Jak sprawdzić, ile minut wydzwoniliśmy w danym okresie na Androidzie
Operatorzy oferują świetne oferty, w ramach których dostajemy sporo darmowych minut do wydzwonienia. Często jednak nie mamy odpowiednich narzędzi do ich wygodnego monitorowania. Są na szczęście aplikacje, które pozwalają zarządzać naszymi darmowymi minutami i sprawdzać, ile wydzwoniliśmy, z kim, i w jakim okresie.
Domyślny rejestr połączeń w Androidzie nie jest zły, ale czasem przydałoby się coś bardziej rozbudowanego, co pozwoliłoby nam sprawdzić, ile minut wydzwoniliśmy w wybranych dniach, a także przejrzeć szczegółowe statystyki rozmów czy też ustawić powiadomienia o przekroczeniu limitu darmowych połączeń. Taką funkcjonalność oferuje aplikacja Callistics.
Szczegóły połączeń zawsze pod ręką
Callistics to prosta, ale niesamowicie przydatna aplikacja dla osób chcących kontrolować swoje połączenia. Po uruchomieniiu wyświetli się główny ekran w zakładce „Calls”, gdzie na górze znajdziemy ilość wydzwonionych w wybranym okresie.
Domyślnie aplikacja pokazuje dane z ostatniego miesiąca – możemy to zmienić w górnym lewym rogu, przełączając się pomiędzy miesiącami lub wybierając własny przedział czasowy.
Pod wykresem i ilością wydzwonionych minut znajdziemy listę osób, do których dzwoniliśmy najwięcej. Możemy tu przejrzeć, którym osobom poświęciliśmy najwięcej minut z dostępnego pakietu. Wybierając poszczególną osobę mamy możliwość przejrzenia szczegółów.
W szczegółach osoby wyświetli się zarówno ilość minut spędzonych na rozmowach zarówno przychodzących jak i wychodzących. Przesuwając się palcem w dół znajdziemy szczegółowy billing rozmów z wybraną osobą.
Dla każdej rozmowy wyświetla się jej długość, data i godzina, a także typ (wychodząca / przychodząca).
Identyczne informacje uzyskamy na temat ilości wysłanych wiadomości – wystarczy na ekranie głównym przesunąć się w prawo do sekcji „Messages”.
Ustawianie powiadomień o przekroczeniu limitu
Bardzo przydatną opcją jest możliwość ustanowienia powiadomienia, które poinformuje nas w momencie, gdy zbliżymy się do wyczerpania darmowych minut / SMS-ów.
Aby to zrobić, wysuwamy menu w górnym prawym rogu i przechodzimy do opcji. Zaznaczamy pozycję „Call time limit”, a następnie w polu „Outgoing minutes” wpisujemy ilość dostępnych minut w naszym pakiecie. To samo możemy zrobić poniżej z wiadomościami (Messages).
Dodatkowo na samej górze w polu „First day of the billing period” wpisujemy dzień miesiąca, w którym rozpoczyna się ponowne naliczanie minut (znajdziemy go w umowie). Zazwyczaj podpisując umowę z operatorem mamy także dostęp do wybrania sobie kilku numerów, z którymi mamy nieograniczone, darmowe połączenia. Te numery możemy wprowadzić w polu „Excluded numbers”, dzięki czemu nie będą one naliczane przez program Callistics.
Po wszystkim zamykamy ustawienia i gotowe. Gdy zbliżymy się do wyczerpania darmowych minut lub SMS, to aplikacja Callistics nas o tym odpowiednio powiadomi.