Jak naprawić synchronizację w aplikacji Poczta Windows 10

JSystem Windows 10 pojawił się z oficjalną, systemową aplikacją do obsługi poczty e-mail. To aplikacja Poczta (ang. Mail), która pozwala na szybkie i wygodne obsługiwanie wiadomości wysyłanych z naszego komputera. Zbaczmy, jak naprawić w Poczcie błąd synchronizacji.

Począwszy od Windows 8 w systemie Microsoftu na pecety pojawiła się domyślna, systemowa aplikacja do obsługi wiadomości e-mail. Dzięki niej możemy szybko i wygodnie wysyłać, odbierać i oczywiście tworzyć wiadomości e-mail. Jakkolwiek w Windows 8 Poczta była jeszcze wybrakowanym narzędziem, Microsoft w kolejnym wydaniu systemu wprowadził wiele poprawek i ulepszeń. Efektem tego jest już nieco bardziej rozbudowana Poczta w Windows 10.

W ostatnich aktualizacjach, zwłaszcza jeżeli do Poczty mamy podpięte konto Outlook.com, pojawia się stały i irytujący problem z synchronizacją poczty. Niekiedy mimo naszego odświeżania, stale pojawia się komunikat o niemożności synchronizacji poczty z serwerem, gdzie znajduje się nasze konto. Nie jest to problem z kontem Outlook.com, ale z samą aplikacją Poczta, która w Windows 10 nie zawsze działa tak, jak powinna. Na szczęście istnieje prosty i skuteczny sposób umożliwiający naprawienie tego błędu.

Jak naprawić synchronizację Poczty w Windows 10

Przejdźmy zatem do samego poradnika. Sama metoda jest banalnie prosta i nie wymaga wielu działań. Zacznijmy od najprostszego rozwiązania, a mianowicie ponownego uruchomienia komputera. Jeżeli to nie wystarczy i problem nadal będzie występował, przechodzimy dalej.

Kolejny sposób, z którego możemy skorzystać, to aktualizacja samej aplikacji Poczta. W tym celu należy uruchomić Sklep Windows, czyli oficjalną aplikację Windows 10 do obsługi programów i gier. Po uruchomieniu sklepu i ewentualnym zalogowaniu się do swojego konta, sprawdzamy dostępne aktualizacje. Jeżeli jest jakaś, aktualizujemy zgodnie z zaleceniami naszą aplikację Poczta. Potem uruchamiamy ponownie komputer.

Jeżeli również aktualizacja Poczty w Windows 10 nie pomoże, możemy przejść do kolejnej metody. W tym celu uruchamiamy aplikację Ustawienia, gdzie przechodzimy do zakładki Prywatność. Tutaj uruchamiamy zakładkę Kalendarz, gdzie sprawdzamy, czy funkcja "Zezwalaj programom na dostęp do kalendarza" jest aktywowana. Jeżeli nie - wprowadzamy to rozwiązanie.

Następnie uruchamiamy aplikację Poczta i przechodzimy do zakładki ustawień. Jest ona dostępna w lewym pasku menu - wystarczy kliknąć ikonę koła zębatego dostępną u dołu paska menu. Po otwarciu tej zakładki, w prawej części okna klikamy zakładkę o nazwie "Zarządzaj kontami". Tutaj zaznaczamy konta e-mail, które chcemy synchronizować. Na koniec zapisujemy wszystkie dane.

Nie wychodząc z ustawień Poczty, przechodzimy do zakładki "Zmień ustawienia poczty". Tutaj zaznaczamy opcję, aby e-maile były pobierane każdorazowo wraz z obrazkami z internetu. Oczywiście, tutaj również zapisujemy wszystkie ustawienia. Na koniec zamykamy aplikację Poczta i uruchamiamy ponownie komputer. Po wprowadzeniu omawianych powyżej zmian, Poczta powinna już działać poprawnie w naszym komputerze.

Gdybyście jednakże mieli inne problemy z Pocztą w Windows 10 lub dodatkowe pytania - prosimy o wpisywanie ich w komentarzach pod tym tekstem. Postaramy się pomóc we wszystkich zgłoszeniach. Wystarczy tylko dokładnie opisać swój problem.

Komentarze