Prezentujemy kilka prostych sposobów, dzięki którym można zintegrować przeglądarkę internetową Google Chrome z chmurą. Pozwoli to na szybkie zapisywanie i synchronizowanie plików znalezionych w internecie.

Do czego może przydać się integracja przeglądarki z chmurą w rodzaju Dropbox czy SkyDrive? Dzięki takiej metodzie błyskawicznie zapiszemy pliki czy informacje, które chcielibyśmy zachować na później. Jeżeli korzystamy z innego komputera, zapisane pliki automatycznie zostaną przesłane na nasze domowe urządzenie.

1. Dropbox
Jeżeli macie konto na Dropboksie, warto zainstalować w Chrome dodatek do tej usługi. Rozszerzenie to pozwala na zapisywanie stron i pobranych plików bezpośrednio do Dropboksa. Możemy też ustalić, do którego katalogu mają być zapisywane materiały z internetu.

2. Dysk Google
Zapisz na Dysku Google to dodatek, który pozwala na łatwe zapisywanie danych do Dysku Google połączonego z Gmailem. W ten sposób będziemy mieli szybki dostęp do plików z poziomu smartfona, komputera czy tabletu. Dodatek działa nieco inaczej niż w przypadku Dropboksa. Dodaje funkcję zapisywania plików z poziomu menu kontekstowego. Po prostu klikamy prawym przyciskiem myszki na plik i wybieramy funkcję zapisywania na Dysku Google.

3. Cloud Save
W odróżnieniu od powyższych przykładów, Cloud Save nie jest domyślnie przypisany do żadnej chmury. Oznacza to, że sami możemy podpiąć pod dodatek własną chmurę. Cloud Save obsługuje takie usługi jak Dropbox, Dysk Gogole, Amazon, Box.com, SkyDrive i inne. Umożliwia też zapisywanie zdjęć na Facebooku, Fickr.com czy Picasa.com.

Podobnie jak w przypadku Dysku Google, Cloud Save działa z poziomu menu kontekstowego w przeglądarce Chrome. Do dodatku możemy podpiąć kilka usług w chmurze, co znacznie ułatwia pracę. W ten sposób zdjęcia zapiszemy np. w Flickr.com, a ciekawe artykuły na Dropboksie.