Windows Phone, system operacyjny dla urządzeń mobilnych, który zadebiutował w 2010 roku, zwiększa swoją popularność wśród użytkowników smartfonów mimo tego brakuje mu dosyć sporo do najlepszych. Użytkownicy nie są świadomi tego jak wiele jest w stanie zaoferować nowy system firmy Microsoft, to odbija się negatywnie na wynikach sprzedaży. Microsoft musi zacząć promować swój nowy system i to tak najszybciej. System nie odbiega niczym szczególnym od najpopularniejszych rozwiązań na rynku (Android i iOS), użytkownicy są zrażeni wcześniejszą wersją systemu - Windows Mobile, nic więc dziwnego że nie chcą kupować nowych urządzeń z systemem od Microsoftu. Microsoft zamierza wystartować z lepszą kampanią marketingową, zamierza także rozesłać większą liczbę urządzeń do operatorów sieci komórkowych. Ma targach CES 2012, Microsoft zaprezentował pierwsze telefony z Windows Phone 7, które będą obsługiwały technologię LTE. Dwa nowe urządzenia z WP7 to HTC Titan II oraz Nokia Lumia 900. Według plotek, Microsoft chce wydać ponad 100 milionów dolarów w 2012 roku na promocję telefony Nokia Lumia 900. Dodatkowo gigant z Redmond wyda 100 milionów dolarów na promocję całej linii telefonów korzystających z systemu operacyjnego Windows Phone.