Zoom pozwala tworzyć konferencje wideo, w ramach których można prowadzić szkolenia, webinary lub zwykłe rozmowy. Rozmówcy nie muszą mieć kont – wystarczy, że otrzymają zaproszenie od osoby, która organizuje spotkanie. Jak korzystać z Zoom i co jest potrzebne?

Zoom - jak dołączyć lub stworzyć spotkanie?

Obecne czasy zmuszają nas do tego, aby wszelkie szkolenia czy konferencje przeprowadzać przez Internet w formie wideorozmów. W ten sposób prowadzone są też zajęcia szkolne, a także spotkania między współpracownikami. Izolacja sprawia także, że coraz częściej wideorozmowy wykorzystujemy do wirtualnych spotkań ze znajomymi. We wszystkich scenariuszach pomoże Zoom.

Co to jest Zoom?

Zoom to usługa pozwalająca stworzyć spotkanie online, w ramach którego rozmówcy mogą prowadzić rozmowy wideo, rozmowy głosowe, a także udostępniać ekran.

Osoby, które dołączają do istniejącego spotkania nie muszą posiadać konta. Mogą dołączać do wideorozmów bez logowania i rejestracji.

Osoby zakładające spotkania, do których zaproszą uczestników, muszą zarejestrować konto w Zoom. Darmowe konto w Zoom pozwala na prowadzenie:

  • nieograniczonych wideorozmów prywatnych
  • 40-minutowych wideorozmów grupowych, w których może uczestniczyć maksymalnie 100 osób

Jeżeli potrzebujesz prowadzić rozmowy grupowe dłuższe niż 40 minut lub przeznaczone dla większej ilości uczestników, to konieczne jest podwyższenie swojego konta do płatnej edycji.

Jak korzystać z Zoom?

Do zakładania lub dołączania do spotkań online warto zainstalować aplikację Zoom, która jest dostępne na komputery (Windows, Mac, Linux) oraz na smartfony i tablety (Android, iOS). Można też tworzyć rozmowy i dołączać do nich w wersji przeglądarkowej, ale zdecydowanie wygodniejsze jest posiadanie aplikacji Zoom.

Pobierz Zoom na swoje urządzenie

Klikając w powyższy link otrzymasz ekran pobierania aplikacji Zoom (taki jak poniżej) w wersji przeznaczonej na to urządzenie, z którego aktualnie korzystasz.

Pobierz Zoom

Dołączenie do istniejącego spotkania online jest bardzo proste. Jeśli jesteś uczniem lub uczestnikiem szkolenia bądź webinaru, to wystarczy poczekać na to, aż nauczyciel lub organizator spotkania wyśle do Ciebie odnośnik z zaproszeniem (dowolną drogą, np. e-mail). Kliknięcie w zaproszenie spowoduje wywołanie aplikacji Zoom i dołączenie do rozmowy. Dołączając możesz zalogować się na swoje konto (jeśli je posiadasz) lub dołączyć jako gość pod wybranym przez siebie imieniem.

Założenia nowego, własnego spotkania online wymaga posiadania konta Zoom. Mając konto, możesz w programie Zoom wybrać opcję tworzenia nowego spotkania, a następnie skopiować link z zaproszeniem i wysłać go osobom, które mają dołączyć.

Poniżej opisujemy szczegółowo, jak tworzyć nowe spotkania online lub jak dołączać do istniejących.

Zoom – jak dołączyć do wideorozmowy?

Do dołączenia do spotkania w Zoom konieczne jest posiadanie albo identyfikatora spotkania, albo linku z zaproszeniem. Jeśli spotkanie ma ustawione hasło, to również konieczne jest otrzymanie go od założyciela spotkania.

Sposób #1 – Dołącz poprzez identyfikator spotkania

Jeżeli wykładowca lub organizator spotkania udostępnił Ci identyfikator spotkania, to uruchom aplikację Zoom na dowolnym urządzeniu, z którego korzystasz, a następnie wybierz opcję „Join a meeting”.

Dołącz do spotkania

Pojawi się prośba o wpisanie identyfikatora spotkania – wprowadź go, a następnie potwierdź dołączenie do spotkania.

Wpisz identyfikator spotkania i imię

Możesz też wybrać imię, pod jakim się pojawisz. Jeśli konieczne będzie podanie hasła, to wyświetli się odpowiednie pole.

Sposób #2 – Dołącz poprzez link do spotkania

Jeżeli wykładowca lub organizator spotkania wysłał Ci link z zaproszeniem, to wystarczy, że go klikniesz.

Uruchomi się on w przeglądarce, a ta z kolei spowoduje wywołanie aplikacji Zoom, gdzie automatycznie dołączysz do spotkania. Przed dołączeniem możesz wybrać, pod jakim imieniem chcesz być widoczny/-a. Jeśli pokój spotkań zabezpieczony jest hasłem, to konieczne jest wpisanie go.

Jak stworzyć własny pokój rozmów w Zoom?

Uruchom aplikację Zoom i zaloguj się na swoje konto klikając „Sign in”. Wprowadź swoje dane do logowania. Po zalogowaniu się wyświetlony zostanie interfejs programu Zoom. Wybierz opcję „New meeting”, aby stworzyć nowe spotkanie online.

Zoom - stwórz nowe spotkanie

Pojawi się nowe okno, w którym widzisz podgląd spotkania. Jeśli kamera nie została automatycznie wykryta, to kliknij w dolnym lewym rogu opcję „Start video”. Gdy wszystko jest gotowe, pora zaprosić uczestników. W tym celu kliknij przycisk „Invite” na dolnym pasku narzędzi.

Zoom - okno spotkania

Pojawi się nowe okno, w którym możesz zaprosić użytkowników. Dostępne opcje zaproszenia kogoś do pokoju spotkań to:

  1. Uzyskanie identyfikatora zaproszenia. Znajdziesz go w górnej części okna zapraszania (np. „Invite people to join meeting XXX-XXX-XXX”, gdzie XXX-XXX-XXX to Twój identyfikator. Możesz go podać osobom, które mają mieć możliwość dołączenia.
  2. Uzyskanie linku do spotkania. Możesz go skopiować, klikając „Copy URL” i samemu wysłać uczestnikom w dowolny sposób. Alternatywnie, możesz przejść do zakładki „Email” i wybrać opcję wysłania automatycznej wiadomości e-mail z zaproszeniem.

Oprócz tego zwróć uwagę na dolny prawy róg okna zapraszania – wyświetla się w tym miejscu pole „Meeting password”, w którym znajdziesz hasło potrzebne do dołączenia.

Zoom - informacje o zapraszaniu

Pamiętaj o tym, aby poinformować uczestników o tym, jakie jest hasło dostępowe, gdyż w przeciwnym wypadku nie będą mogli dołączyć.

Gdy już wyślesz zaproszenia w wybrany przez siebie sposób, wystarczy poczekać. Każda osoba, która dołączy, ląduje domyślnie w „pokoju oczekiwań”. Otrzymasz wtedy komunikat informujący o tym, że osoba o danym imieniu dołączyła i czeka na wpuszczenie do pokoju. Wystarczy wtedy kliknąć przycisk „Admit”. Wybrana osoba zostanie wpuszczona do spotkania.