Jesteś na początku swojej przygody z SEO? Na pewno słyszałeś, że SEO może pomóc przyciągnąć ruch do Twojej witryny i uzyskać wyższą pozycję w rankingu, ale być może nie jesteś do końca pewien, jak to działa lub na jakich obszarach się skoncentrować? W takim razie trafiłeś we właściwe miejsce. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co każdy digital marketer powinien wiedzieć o SEO.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek - co to jest?

SEO jest procesem optymalizacji witryny w celu uzyskania organicznego lub bezpłatnego ruchu ze strony wyników wyszukiwania. Innymi słowy, działania te obejmują wprowadzanie pewnych zmian w projekcie witryny i treści, które sprawiają, że strona jest bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek. Wszystkie te aktywności wdrażane są po to, aby wyszukiwarka wyświetliła Twoją witrynę jako najlepszy wynik na stronie wyników wyszukiwania. SEO to kluczowa strategia marketingu cyfrowego. W końcu kto nie chciałby pojawiać się w najlepszych organicznych wynikach wyszukiwania w Google?

Jak rozpocząć strategię SEO?

Aby osiągnąć pożądany ruch organiczny, treści publikowane na Twoim blogu muszą być dla kogoś istotne, a następnie muszą być znalezione. Jak to zrobić?Jak każda strategia marketingowa, wszystko zaczyna się od planowania: jakie są wyniki, które chcesz osiągnąć dzięki SEO? Do kogo chcesz dotrzeć? Jak zamierzasz to osiągnąć? To pytania utorują drogę do sukcesu Twojej strategii. Powinieneś również wiedzieć, że strategia SEO przynosi rezultaty w perspektywie średnio- i długoterminowej. Nie oczekuj natychmiastowego efektu, który dają działania reklamowe czy linki sponsorowane. SEO osiąga bardziej zrównoważony zwrot w dłuższej perspektywie, a mając to na uwadze, przyjrzyjmy się pierwszym krokom podczas budowania strategii SEO.

Zdefiniuj cele

Pierwszym krokiem jest określenie celów związanych z optymalizacją witryny. Zawsze staraj się dopasować te cele SEO do priorytetów Twojej marki. Jeśli Twoim celem jest na przykład zwiększenie świadomości firmy, SEO może w tym pomóc, umieszczając witrynę Twojej firmy na pierwszych pozycjach w Google.

Zdefiniuj osobowość kupującego

Kolejnym ważnym krokiem w planowaniu jest zdefiniowanie osobowości kupującego. Dla kogo jest twoja strategia? Z kim się komunikujesz? Kogo sprowadzasz do swojej firmy? Persona kupującego to opis fikcyjnej osobowości, która reprezentuje idealnego klienta dla Twojej marki, z prawdziwymi pytaniami, problemami i potrzebami, które możesz pomóc rozwiązać. Budowanie person kupujących powinno uwzględniać różne wymagania, jakie klient może mieć na poszczególnych etapach lejka.

Jak działa SEO?

Wyszukiwarki są używane przez użytkowników, którzy szukają odpowiedzi w Internecie na swoje zapytania. Z kolei algorytmy wyszukiwarek to programy komputerowe szukające wskazówek, aby dać odbiorcy dokładnie te wyniki, których potrzebują. Wyszukiwarki polegają na algorytmach do wyszukiwania stron internetowych i decydowania, które z nich mają być pozycjonowane dla danego słowa kluczowego. Istnieją trzy etapy działania wyszukiwarek, a najważniejszym z nich jest ranking oraz czynniki rankingowe. Jakie aspekty są ważne?

Treści wysokiej jakości

Choć pojęcie „jakości” nie jest precyzyjne, to w zasadzie oznacza treści, które zapewniają solidną wartość osobom korzystającym z wyszukiwarek. Chociaż Twoim celem jako firmy jest osiąganie zysków, główną troską Google jest to, aby użytkownicy uzyskiwali informacje, których szukają, dlatego zawsze powinieneś pisać dla swoich odbiorców, a nie pod algorytmy wyszukiwarek.

Doświadczenia użytkownika

Użytkownicy powinni mieć możliwość łatwego poruszania się po witrynie i znajdowania tego, czego szukają. Obejmuje to takie czynniki jak menu, szybkość ładowania strony i układ.
Przyjazność dla urządzeń mobilnych.

Według danych ponad połowa całego globalnego ruchu internetowego pochodzi obecnie z urządzeń mobilnych. W przyszłości telefon komórkowy i tablet najprawdopodobniej staną się jeszcze bardziej dominujące, dlatego witryna musi być zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. W przeciwnym razy Google będzie słabiej oceniać witrynę.

Bezpieczeństwo

Google coraz częściej wykorzystuje bezpieczeństwo jako czynnik rankingowy. Na swojej stronie internetowej potrzebujesz certyfikatu bezpieczeństwa, czyli narzędzia, które szyfrują dane przesyłane między użytkownikami a witrynami w celu ochrony prywatności. Strona bezpieczna to taka, która jest chroniona przez protokół HTTPS i właśnie w niego musisz wyposażyć swoją stronę.

Teraz, po przeczytaniu naszego artykułu dotyczącego SEO, możesz zoptymalizować swoją witrynę i osiągnąć najlepsze wyniki w Google. Naszym celem było wyjaśnienie głównych koncepcji SEO oraz czynników, które będą miały najsilniejszy wpływ na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz zrobić kolejny krok i wykorzystać swoją strategię, sprawdź darmowy audyt SEO, dzięki któremu określisz, jakie elementy warto udoskonalić w walce o lepszą widoczność w sieci.