Samsung Galaxy S5 nie ładuje się po podłączeniu do gniazdka? Pojawiają się komunikaty o braku oryginalnej ładowarki? Oto kilka sposobów na rozwiązanie problemów z ładowaniem baterii w smartfonach Samsunga.

1. Brak oryginalnej ładowarki
Problem. Mimo korzystania z oryginalnej ładowarki, w telefonie wyświetla się komunikat z błędem. Samsung nie rozpoznaje ładowarki.

Rozwiązanie. Źródła komunikatu o braku oryginalnej ładowarki może wynikać z kilku powodów. Może to być niewłaściwe napięcie w gniazdku - w takim wypadku wystarczy tylko zmienić gniazdko. Problemem może też być zniszczony kabel USB do ładowania. Wada może być wewnątrz urządzenia - nie zobaczymy jej gołym okiem. Jeżeli powyższe rozwiązania nie pomogą, przyczyną może być błąd w oprogramowaniu. W takim wypadku robimy backup danych i przywracamy telefon do ustawień fabrycznych.

2. Problemy z ładowaniem baterii
Problem. Telefon nie ładuje się.

Rozwiązanie. Jeżeli wykluczymy mechaniczne zniszczenie portu mini-USB czy ładowarki, pozostaje klika przyczyn. Odłączamy telefon od ładowarki, następnie wyjmujemy baterię. Przez minutę wciskamy przycisk włączania/wyłączania w telefonie. Po wykonaniu tej czynności z powrotem wkładamy baterię i ładujemy telefon minimum przez 20 minut. Jeżeli to nie pomoże - przyczyną jest albo bateria (do wymiany) albo hardware telefonu.

Tę samą metodę stosujemy, jeżeli telefon wyłącza się podczas ładowania baterii i nie można go ponownie włączyć.

3. Przegrzewanie się ładowarki
Problem. Podczas ładowania telefonu ładowarka przegrzewa się. Skutek - telefon nie jest ładowany.

Rozwiązanie. Przyczyną jest najprawdopodobniej błąd, który powoduje ładowanie baterii z przerwami. Oczywiście, najprostszy sposób to zmiana ładowarki. Problemem może też być wadliwa bateria w Samsung Galaxy S5. Ostateczne rozwiązanie, jeżeli powyższe nie pomogą to kopia zapasowa danych i przywrócenie ustawień fabrycznych w smartfonie.