Niniejsza porada dotyczy skrzynki pocztowej Outlook.com dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej oraz urządzeń mobilnych. Nie użyjemy jej natomiast w programie Outlook na Windows. Poradnik prezentuje sposób na ustawienie autorespondera w naszej skrzynce pocztowej.

Poczta Outlook.com to coraz popularniejsza alternatywa dla dominującego dziś na rynku Gmaila. E-mail Microsoftu dostarcza wiele przydatnych funkcji, a zarazem jest łatwy i wygodny w obsłudze, w dużej mierze dzięki prostemu interfejsowi.

Z tego poradnika dowiesz się, co trzeba zrobić, aby na czas swojej nieobecności ustawić autorespondera, czyli automatyczny e-mail z odpowiedzią na otrzymywane wiadomości. Możemy z jego poziomu powiadomić swoich odbiorców, kiedy wrócimy z urlopu, bądź w jaki inny sposób można się z nami skontaktować.

Autoresponder Outlook w przeglądarce

Zacznijmy od przedstawienia metody, która działa w przeglądarce internetowej. W tym celu należy najpierw zalogować się do swojego konta Outlook.com - z dowolnej przeglądarki internetowej. Następnie klikamy ikonę kółka zębatego (trybiku) w pasku narzędziowym strony Outlook.com.

 

Z rozwijanego paska menu wybieramy następnie zakładkę o nazwie "Opcje". Przekieruje nas ona do ogólnych ustawień konta Outlook.com.

Po przejściu do "Opcji" klikamy link o nazwie "Automatyczne wysyłanie powiadomień o nieobecności". Z jego poziomu będziemy mogli ustawić autorespondera dla naszej skrzynki pocztowej. Warto tutaj zaznaczyć, że jeżeli nie mamy zweryfikowanego konta Outlook.com, nie będziemy mogli od razu skorzystać z tej funkcji. Outlook przekieruje nas do strony weryfikacji konta. Trzeba tam ponownie wpisać hasło do skrzynki pocztowej, a następnie podać numer telefonu komórkowego. Zostanie na niego wysłany 4-cyfrowy kod weryfikacyjny, który wpisujemy w odpowiednim polu na stronie Outlook.com i weryfikujemy konto.

Dopiero teraz możemy przejść do ustawienia autorespondera dla naszej skrzynki pocztowej. Na początek zaznaczamy opcję "Wysyłaj odpowiedzi urlopowe do osób, które przysyłają do mnie wiadomości e-mail", a potem w edytorze tekstowym wpisujemy wiadomość, która ma być wysyłana na czas urlopu.

Po zakończeniu wpisywania wiadomości w odpowiednim polu, klikamy przycisk "Zapisz". Nasz autoresponder został ustawiony i aktywowany.

 

Niestety, obecnie z poziomu urządzeń mobilnych (Android, iPhone, Windows Phone) nie ma możliwości aktywowania automatycznych odpowiedzi dla poczty Outlook. Być może w niedalekiej przyszłości takie funkcje zostaną wprowadzone, na razie jednak jedyne co możemy zrobić to dodać stopkę do wysyłanych przez nas e-maili.

Z drugiej jednak strony wygodniejsze i bardziej funkcjonalne jest ustawienie autorespondera z poziomu skrzynki online. W ten sposóbautomatyczne odpowiedzi będą działały nawet wówczas, gdy nie będziemy podłączeni do internetu. Wysyłane będą bowiem automatycznie z serwerów poczty. Warto jeszcze zaznaczyć na koniec, że gdy wrócimy z urlopu, musimy samodzielnie wyłączyć autoresponderawOutlook.com. Nie posiada on bowiem opcji czasowego działania. W przeciwnym raziee-maile o nieobecności będą wysyłane nawet po zakończeniu przez nas urlopu.