Dysk Google to jedno z najlepszych narzędzi do przechowywania i synchronizowania dokumentów online. Prezentujemy zestaw aplikacji na Androida, dzięki którym korzystanie z Dysku Google będzie jeszcze łatwiejsze.

1. CloudOn
Jedna z ciekawszych aplikacji do obsługi wirtualnych dysków. Pozwala na połączenie się nie tylko z Dyskiem Google, ale również Dropboksem, Box.com, czy OneDrive (dawniej: SkyDrive).  Bardzo przydatne narzędzie, jeżeli na co dzień korzystamy z więcej niż jednej usługi online do przechowywania i synchronizacji dokumentów.

2. NoteMaster
Prosta aplikacja przeznaczona do tworzenia, edycji i synchronizacji notatek. NoteMaster podpięty jest do Dropboksa lub Dysku Google, dzięki czemu nasze notatki (tekst i zdjęcia) są automatycznie zapisywane w chmurze. Dzięki temu uzyskamy do nich dostęp z każdego urządzenia - komputera, komórki czy tabletu.

3. Autosync for Google Drive
Narzędzie do automatycznej synchronizacji dokumentów z kontem na Dysku Google. Aplikacja działa tak samo jak program dla komputerów z Windows. Synchronizuje dokumenty zapisane w wybranym katalogu. Posiada kilka przydatnych ustawień takich jak ograniczenie przesyłu tylko do WiFi czy synchronizacja wielu folderów.

4. Drive Widget for Google Drive
Niewielki widżet dla smartfonów i tabletów z Androidem. Jego zadaniem jest pokazywanie, ile wolnej przestrzeni pozostało nam do wykorzystania na Dysku Google. W ustawieniach możemy zmienić, kiedy dostępna przestrzeń ma być sprawdzana, a także rozmiar czcionki.

5. GDrive Downloader
Aplikacja przeznaczona do pobierania plików z Dysku Google. Jeżeli chcielibyście zapisać pliki przechowywane na Dysku, wystarczy zalogować się do swojego konta, a następnie zaznaczyć materiały do pobrania. Możemy ściągać wiele plików jednocześnie, wybrać folder, gdzie mają być zapisane, pauzować i wznawiać pobieranie.