Download, sterowniki

Jak zwrócić grę na platformie GOG

Autor
Błażej Starosta
Data dodania
18.12.2020
Ilość komentarzy
0

Gry zakupione na platformie GOG możesz zwrócić w ciągu 30 dni od daty zakupu. Znajdziesz tu takie gry, jak Cyberpunk 2077 czy Wiedźmin 3. Nie ma znaczenia, jak długo grałeś - możesz zwrócić każdą z nich w ciągu miesiąca. Jak to zrobić?

Zwrot gry na GOG

Platforma GOG cieszy się bardzo dobrą opinią wśród graczy. Można w niej zakupić gry typu DRM-free, czyli pozbawione zabezpieczeń antypirackich. Ich największą zaletą jest to, że nie wymagają do działania jakiejkolwiek aktywacji bądź logowania na konto. Możemy w klasyczny sposób pobrać instalator zakupionej gry z oficjalnej strony i przechowywać go w dowolnym miejscu. Nie oznacza to jednak, że każdy zakup będzie udany. GOG jest jednak bardzo hojny w tej kwestii i pozwala zwrócić grę w ciągu 30 dni od daty zakupu.

Co więcej, nie ma znaczenia, jak długo graliśmy w dany tytuł w ciągu tych 30 dni. Nawet jeśli spędziliśmy w grze 20-30 godzin, to i tak możemy ją zwrócić. Pieniądze możemy otrzymać do portfelu GOG, aby wydać je na inną grę lub poprosić o zwrot za pomocą tej samej formy płatności, z której sami skorzystaliśmy opłacając zamówienie (np. zwrot kwoty na kartę kredytową). Tylko jak to zrobić?

Zwrot gry na platformie GOG

Nie ma tu opcji, za pomocą której możemy wybrać grę, kliknąć "Zwróć" i błyskawicznie odzyskać pieniądze. W przypadku GOG konieczny jest indywidualny kontakt z obsługą i napisanie prośby o zwrot gry. Nie jest to jednak trudne. Wystarczy skorzystać z formularza na stronie i wybrać w nim odpowiednie opcje.

Wejdź na stronę wsparcia GOG

Aby to zrobić, przejdź na stronę wsparcia GOG. Wyświetli się centrum pomocy, w którym znajdziemy metody rozwiązania różnych problemów, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Upewnij się, że jesteś zalogowany na swoje konto GOG (górny prawym róg ekranu), a następnie z listy dostępnych tematów wybierz "Zamówienia i płatności".

Wyświetli się teraz lista najczęściej zadawanych pytań związanych z procedurą zamawiania i opłacania gier. Nas jednak interesuje możliwość napisania do działu zamówień i płatności, więc przewijamy stronę na sam dół, gdzie znajdziemy boks "Nie znalazłeś odpowiedzi jakiej szukałeś?" i klikamy przycisk "Zapytaj nas".

Przejdź do opcji kontaktu z działem wsparcia

Pojawi się ekran tworzenia wiadomości do działu wsparcia. Na samej górze spośród dostępnych ikon wybierz ponownie "Zamówienia i płatności". Zobaczysz teraz formularz, który musisz wypełnić.

  1. Nr zamówienia - wprowadź numer zamówienia złożonego na GOG. Znajdziesz go w wiadomości e-mail z potwierdzeniem zakupu gry. Wyświetla się on pod listą zakupionych produktów.
  2. Rodzaj problemu - tu wybierz z listy pozycję "Zwrot".
  3. Temat - wpisz na przykład "Prośba o zwrot pieniędzy", "Zwrot gry", "Chęć zwrócenia gry"
  4. Opis - uzasadnij swoją prośbę o zwrot. Możesz także napisać, czy chcesz otrzymać zwrot pieniędzy do portfela GOG (w celu zakupu innej gry), czy też wolisz, aby GOG odesłał Ci pieniądze na konto lub kartę.
  5. Załączniki - możesz pozostawić puste, ewentualnie umieścić zrzut ekranu z potwierdzeniem zakupu gry.

Po wypełnieniu formularza kliknij przycisk "Wyślij".

Wypełnij formularz na GOGu

Żądanie zwrotu gry zostanie wysłane i musisz poczekać, aż dział obsługi GOG skontaktuje się z Tobą w celu ukończenia procedury. Jeśli nie zaznaczysz, w jaki sposób chcesz otrzymać zwrot pieniędzy, to najprawdopodobniej dział obsługi GOG zada Ci to pytanie.

Dołącz do dyskusji

comments powered by Disqus