Chcesz zmienić pytanie awaryjne na swoim koncie Origin? Możesz to zrobić. Pokazujemy, jak zmienić pytanie zabezpieczające, a także co zrobić w przypadku, gdy nie pamiętamy odpowiedzi na pytanie pomocnicze. Zobacz, jak zabezpieczyć lub odzyskać swoje konto.

Origin - jak zmienić pytanie kontrolne na swoim koncie?

Pytanie awaryjne służy do dodatkowego zabezpieczenia konta, aby uniemożliwić przejęcie go przez niepowołane osoby. Znajomość odpowiedzi na swoje pytanie pomocnicze jest konieczna np. do zmiany hasła. Jeśli jednak obawiasz się, że ktoś może znać odpowiedź na Twoje pytanie awaryjne, to możesz je zmienić samodzielnie za pomocą ustawień swojego konta.

Bywają również sytuacje, że ktoś zapomni odpowiedzi na swoje pytanie awaryjne. W takiej sytuacji należy się skontaktować z obsługą klienta EA, aby zweryfikować swoją tożsamość i ustawić nowe pytanie awaryjne bądź nową odpowiedź.

Poniżej pokażemy i opiszemy obie sytuacje – samodzielną zmianę pytania kontrolnego, gdy znamy na nie odpowiedź, a także zmianę pytania awaryjnego przy pomocy obsługi klienta, gdy nie znamy odpowiedzi na swoje pytanie.

Samodzielna zmiana pytania kontrolnego w ustawieniach konta Origin

Jeżeli znasz odpowiedź na swoje aktualnie ustawione pytanie kontrolne, ale obawiasz się, że ktoś inny również ją zna lub może łatwo ją odgadnąć, to możesz zmienić swoje pytanie kontrolne i ustawić zupełnie nową odpowiedź. Można to zrobić bez konieczności kontaktowania się z obsługą klienta EA – wystarczy dostęp do swoich ustawień konta.

Aby to zrobić, uruchom na komputerze aplikację Origin lub wejdź na stronę Origin.com w dowolnej przeglądarce internetowej. Zaloguj się w programie lub na stronie Origin na swoje konto, a następnie w dolnym lewym rogu kliknij w swoją nazwę użytkownika.

Z rozwijanego menu wybierz opcję „Konto EA i płatności”. Otwarta zostaną teraz strona ze szczegółowymi ustawieniami Twojego konta. Mimo ustawionego języka polskiego może ona wyświetlać się po angielsku. Z menu bocznego po lewej stronie wybierz zakładkę „Security”.

Przejdź do zakładki Security w Origin

W sekcji „Account Security” znajdziesz informacje o swoim haśle, a także ustawionym pytaniu kontrolnym. Akurat w moim przypadku jest to własnoręcznie ustawione pytanie „Wykonawca?”, które utworzyłem przy zakładaniu konta EA wiele lat temu. Aby zmienić pytanie kontrolne, kliknij w niebieski odnośnik „Edit”.

Pojawi się nowe okienko, w którym konieczne jest zweryfikowanie tożsamości poprzez udzielenie odpowiedzi na ustawione dotychczas pytanie kontrolne. Wpisz odpowiedź na pytanie kontrolne, a następnie kliknij „Continue”.

Wpisz odpowiedź na swoje pytanie kontrolne

Wyświetli się teraz kolejne okienko, w którym możesz zmienić swoje hasło do konta Origin, a także pytanie kontrolne. Aby zmienić pytanie kontrolne, przełącz się do zakładki „Security question”.

Pojawi się teraz ekran wyboru nowego pytania kontrolnego oraz hasła. Z listy dostępnych pytań kontrolnych wybierz nowe, które Ci odpowiada, a następnie w polu „Answer” wpisz nową odpowiedź do tego pytania. Pytania kontrolne wyświetlają się w języku angielskim, ale po ustawieniu jednego z nich pojawi się polskie tłumaczenie.

Ustaw nowe pytanie i nową odpowiedź do konta Origin

Po wybraniu nowego pytania kontrolnego i ustawieniu mu nowej odpowiedzi w polu „Answer” zatwierdź zmiany przyciskiem „Save”.

Nowe pytanie wyświetla się w języku polskim

Okno zostanie zamknięte, a nowe pytanie kontrolne ustawione. Teraz w sekcji „Account security” wyświetli się nowe, ustawione przed chwilą pytanie kontrolne. Zauważysz, że w podsumowaniu wyświetla się teraz polska wersja tego pytania.

Zmiana pytania kontrolnego, gdy nie znamy na nie odpowiedzi

Pytanie kontrolne jest bardzo ważnym elementem zabezpieczającym nasze konto i jeśli zapomnimy odpowiedzi na nie, to pojawi się problem. Nie będzie można zmienić hasła na nowe, a jeśli przyblokujemy swoje konto nieudanymi logowaniami, to nawet ponowne zalogowanie się na nasze konto będzie niemożliwe bez wpisania odpowiedzi na ustawione kiedyś pytanie zabezpieczające.

Niestety, w takim przypadku nasze możliwości są bardzo ograniczone i konieczny jest kontakt telefoniczny z obsługą klienta EA. Pracownicy obsługi klienta są bardzo wyrozumiali i poprzez rozmowę oraz zweryfikowanie swojej tożsamości jako właściciela tego konta będziemy mogli ściągnąć ograniczenia, usunąć obecne pytanie kontrolne, ustawić nowe, a także wprowadzić nową odpowiedź.

Przejdź do strony kontaktu z obsługą klienta EA

Wejdź w powyższy link. Wyświetli się „kreator” kontaktu z obsługą klienta, gdzie możemy wybrać, z czym mamy problemy i w jaki sposób możemy się skontaktować. Ustawimy wszystko tak, aby nie ponieść żadnych kosztów – pracownicy obsługi klienta EA mogą zadzwonić do nas, aby pomóc nam w rozwiązaniu problemu. Wypełnij wszystko zgodnie z niższymi zaleceniami:

  • Wybierz grę lub usługę: Origin
  • Na jakiej platformie grasz? PC
  • Wybierz temat: Zarządzaj kontem
  • Wybierz problem: Zarządzaj danymi konta
  • Jakie ustawienia bezpieczeństwa próbujesz skonfigurować lub zmienić? Chcę zmienić pytanie awaryjne
  • Czy próbowałeś(aś) zmieniać ustawienia konta i bezpieczeństwa na stronie? Tak – napotykam problem, który uniemożliwia zmianę ustawień

Po wypełnieniu wszystkiego tak, jak powyżej, kliknij w niebieski przycisk „Wybierz sposób kontaktu”.

Wypełnij formularz kontaktowy EA

Zostaniesz poproszony/-a o zalogowanie się na swoje konto EA/Origin. Spróbuj to zrobić. Jak się nie uda, to kliknij w odnośnik „Uzyskaj pomoc od doradcy bez logowania na konto”. Wpisz swoje imię i nazwisko, a także adres e-mail i kliknij przycisk „Dalej”.

Podaj swoje dane do kontaktu

W następnym kroku jako sposób kontaktu wybierz rozmowę telefoniczną. Podaj swój numer telefonu, na który ma zadzwonić konsultant z obsługi klienta. Gdy wypełnisz już całe zgłoszenie, to w trakcie oczekiwania na telefon warto przygotować się na rozmowę.

Postaraj się zebrać wszelkie dane, które są w stanie udowodnić, że konto należy do Ciebie. Przydatne będą dowody zakupu gier na Origin (zeskanowane paragony gier zakupionych w sklepie lub wiadomości e-mail z potwierdzeniem zakupu).

Warto przypomnieć sobie daty zakupu, a także zebrać inne podobne dane, które mogą ułatwić całą procedurę. Konsultanci podchodzą do każdej sprawy indywidualnie i starają się pomóc w rozwiązaniu problemu, więc jeśli pojawi się konieczność przesłania dodatkowych dowodów bycia właścicielem konta, to z pewnością zostaniemy poinformowani o tym fakcie.