Jesteś jedynym użytkownikiem swojego komputera i korzystasz z niego tylko w domu? Jeśli tak, to pewnie denerwuje Cię, że zarówno w Windowsie 8 jak i 10 trzeba za każdym razem wpisywać swoje hasło. Zobacz, jak uaktywnić automatyczne logowanie w systemie, aby po włączeniu komputera przechodzić od razu do systemu bez potrzeby podawania hasła.

Jak włączyć automatyczne logowanie w Windows 10

W Windowsie 8, 8.1 i 10 używamy (zazwyczaj) do logowania swojego konta Microsoft, dzięki czemu mamy także dostęp do usługi OneDrive, do Sklepu Windows, a także do innych funkcji. Jednak za każdym razem, gdy uruchomimy lub zrestartujemy komputer, system Windows prosi nas o podanie hasła do konta użytkownika. Jeżeli komputer mamy w domu i nikt inny z niego nie korzysta, to możemy jednak wyłączyć logowanie z hasłem i uaktywnić automatyczne logowanie - zarówno na koncie lokalnym jak i na koncie Microsoft.

Automatyczne logowanie w systemie Windows 10

W tym celu wciskamy kombinację klawiszy Windows + R, a następnie w nowym okienku uruchamiania wpisujemy komendę netplwiz. Wciskamy Enter, aby potwierdzić wprowadzoną komendę.

Ustawienia kont użytkowników

W nowym oknie pojawią się ustawienia kont użytkowników. Znajdziemy tu opcję o nazwie "Aby używać tego komputera, użytkownik musi wprowadzić nazwę użytkownika i hasło". Domyślnie ta opcja jest zaznaczona i wymusza konieczność podawania hasła.

Potwierdzenie automatycznego logowania

Wystarczy, że odznaczymy tę opcję, a także potwierdzimy swoją operację poprzez podanie hasła do konta użytkownika. Po podaniu i potwierdzeniu hasła możemy zrestartować komputer - zauważymy, że Windows 10 nie prosi już o logowanie do systemu tylko sam się włącza do Pulpitu.