Podczas pobierania i instalowania aplikacji na Androidzie mogą wyświetlić się nam różne błędy, które uniemożliwią dokończenie operacji instalacji nowego programu. Często pojawia się przy tym komunikat o nieznanym błędzie 919, 921 lub 960. Co zrobić, aby przywrócić prawidłowe działanie Sklepu Play?

Błędy w Sklepie Play - jak je naprawić

Błędy te są losowe i nie zawsze związane z awarią usługi Sklepu Play. Bardzo często występują bezpośrednio po naszej stronie, ale nie są - na szczęście! - zwiastunem końca żywota naszego telefonu. Często są związane z samą aplikacją Sklepu Play i wystarczy wykonać kilka prostych kroków, aby je naprawić.

1. Wyczyść dane i pamięć tymczasową Sklepu Play

Pierwszym krokiem jest wyszczyczenie danych cache aplikacji Sklepu Play. Często jest tak, że zapisane zostaną błędne pamięci w tymczasowej, które skutecznie blokują instalację nowych aplikacji.

Aby wykasować pamięć tymczasową, należy przejść do aplikacji "Ustawienia", a następnie wybrać zakładkę "Aplikacje". Na liście wszystkich aplikacji wyszukujemy pozycji "Sklep Play", po czym dotykamy ją palcem.

Czyszczenie pamięci i danych Sklepu Play

Wyświetlą się szczegółowe informacje odnośnie Sklepu Play, takie jak ilość zajmowanego miejsca czy inne szczegóły. Znajdziemy tu dwa przyciski - czyszczenia danych, a także czyszczenia pamięci podręcznej.

Dotykamy zarówno przycisku czyszczenia danych jak i czyszczenia pamięci podręcznej. Usunie to zbędne pliki związane ze Sklepem, ale oczywiście sam Sklep Play pozostanie nietknięty w naszym urządzeniu.

2. Uruchom ponownie smartfona

Po wyczyszczeniu danych dobrze jest uruchomić ponownie smartfona, tak, aby aplikacja Sklepu została ponownie załadowana od zera. W niektórych przypadkach nawet sam restart telefonu może pomóc w pozbyciu się błędu.

Po ponownym uruchomieniu przechodzimy do Sklepu Play, a następnie próbujemy ponownie pobrać aplikację, która sprawiała wcześniej problemy przy instalacji. Tym razem wszystko powinno przejść bez problemu. Jeśli jednak ponownie wyświetli się komunikat, to warto spróbować wyłączyć i włączyć ponownie WiFi - niektóre błędy są związane z naszym połączeniem internetowym. Można też spróbować pobrać aplikację za pomocą sieci komórkowej aby sprawdzić, czy problem jest związany z naszą siecią bezprzewodową.