Download, sterowniki

Jak przenieść dane z Dysku Google do OneDrive lub Dropbox

Autor
Michał Majchrzycki
Data dodania
26.02.2016
Ilość komentarzy
9

Masz dosyć usług Google? Dzisiaj prezentujemy banalnie prosty sposób, który umożliwi przeniesienie danych zapisanych w Google Docs do alternatywnych usług, takich jak chociażby OneDrive czy Dropbox. Zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem.

Na temat usług w chmurze pisaliśmy w naszym serwisie już wielokrotnie. W kontekście tego tekstu szczególnie polecamy metodę, która pozwala na proste synchronizowanie danych między różnymi usługami. Dzisiaj jednak chcielibyśmy zająć się sposobem, który umożliwi przeniesienie nam danych z Dysku Google na OneDrive bądź też na Dropbox. W ten sposób będziemy mogli np. uniezależnić się nieco od usług firmy Google.

Poniższa metoda dostępna jest bez konieczności instalowania jakiegokolwiek oprogramowania. Po prostu wykorzystuje wbudowane w Dysk Google funkcje. Oprócz metody na eksport danych z Dysku Google pokażemy też, jak prawidłowo umieścić je w alternatywnych usługach takich jak OneDrive czy Dropbox.

Eksport danych z Dysku Google

Na początek skorzystajmy z opcji eksportu danych z Dysku Google. W tym celu wystarczy skorzystać z narzędzia Google Takeout udostępnionego przez firmę z Mountain View.

Po zalogowaniu się na nasze konto Google Takeout, przechodzimy do sekcji o nazwie "Wybierz dane do pobrania". Tutaj możemy zdecydować, które z danych mają zostać pobrane na nasz komputer. Odnajdujemy oczywiście pozycję o nazwie "Dysk Google" i zaznaczamy ją. Pozostałych nie zaznaczamy - chyba, że chcemy pobrać dane np. z poczty Gmail czy Kalendarza na dysk komputera. Po wybraniu odpowiedniej opcji, klikamy u dołu strony niebieski przycisk "Dalej".

Kolejny krok, jaki należy wykonać, to dostosowanie formatu pliku, w jakim nasze dane zostaną ściągnięte na komputer. Domyślny to format archiwum ZIP, ale możemy też skorzystać z takich opcji jak TGZ lub TBZ. W gruncie rzeczy jest to jednak wybór drugorzędny.

Znacznie ważniejszy jest kolejny krok. W polu "Metoda wyświetlania" możemy wybrać, w jakie miejsce mają być pobrane nasze dane. Domyślna opcja to "Wyślij e-maila z linkiem do pliku do pobrania" - pozwoli ona na ściągnięcie całego archiwum na komputer. To rozwiązanie może być przydatne, jeżeli chcemy np. zapisać pliki z Dysku Google w komputerze, na dysku zewnętrznym itp.

Jeżeli jednak chcemy przenieść pliki z Dysku Google do innej usługi, warto rozwinąć pasek opcji w "Metodzie wyświetlania". Mamy wówczas do wyboru dodatkowe opcje:

  • Dodaj do usługi Dropbox
  • Dodaj do usług OneDrive

Te dwa rozwiązania pozwalają na wygodne przeniesienie danych z Dysku Google do alternatywnych usług. Jeżeli wybierzemy jedną z powyższych opcji, pojawi się niebieski przycisk "Połącz konto i utwórz archiwum". Oczywiście, wybieramy go. Zostaniemy przeniesieni do strony Dropboksa bądź OneDrive, gdzie musimy jeszcze tylko zezwolić na dostęp Dysku Google do naszego konta w alternatywnej usłudze.

To wszystko, teraz wystarczy poczekać, aż dane zostaną automatycznie przeniesione z jednego konta na drugie. Jest to o tyle wygodna opcja, że nie musimy niczego ściągać, ani wykonywać dodatkowych czynności. Dysk Google automatycznie umieści pliki w usłudze, którą wybraliśmy. Oczywiście, zajmie to trochę czasu - w zależności od tego, jak wiele danych mieliśmy zapisanych w usłudze Google.

Jeżeli macie dodatkowe pytania dotyczące powyższej porady lub też napotkaliście na problemy podczas przenoszenia danych z Dysku Google - dajcie znać. Poza weekendem odpowiadamy na bieżąco na wszystkie zgłoszone komentarze pod naszymi tekstami.

Dołącz do dyskusji

fryqsiek

03.03.2016

Podsumowując: dobra sprawa dla tych, którzy chcą sobie zrobić kopię zapasową swojego dysku google na onedrive i przechowywać ją tam w formie spakowanego zipa. Myślę, że to ważna uwaga, której zabrakło w artykule. Dropboxa nie używam, więc jeśli on ma funkcję rozpakowywania archiwum zip z poziomu chmury to świetnie.

Michał Majchrzycki

03.03.2016

Ok, daj znać - ciekawy problem.

fryqsiek

03.03.2016

W chrome i firefox to samo, ale zrobiłem taki "myk", że zalogowałem się na hotmail w osobnej karcie, dzięki temu przy tworzeniu archiwum google nie wyskakuje okno logowania microsoft. A zaraz się okaże czy bezproblemowo dane przeniosły się na onedrive.

Michał Majchrzycki

03.03.2016

Próbowałeś z innej przeglądarki?

fryqsiek

02.03.2016

U mnie jest problem. Po kroku, w którym loguję się na onedrive wyskakuje komunikat: Microsoft account is unavailable
Microsoft account is unavailable from this site, so you can't sign in or sign up. The site may be experiencing a problem.
You can sign in or sign up at other Microsoft sites and services, or try again later at this site.

Michał Majchrzycki

01.03.2016

Porównywalne.

jaro

29.02.2016

Szkoda, że nie ma bezpośredniego transferu i trzeba korzystać ze strony trzeciej o niewiadomej reputacji. A co jest lepsze pod względem transferu i bezpieczeństwa: mover.io czy multcloud.com?

Michał Majchrzycki

29.02.2016

Tak, możesz np. skorzystać z tego rozwiązania:
http://www.download.net.pl/jak... (strona mover.io)

jaro

26.02.2016

Czy w drugą stronę też jest taka możliwość, tj. przeniesienie danych z Onedrive na Dysk Google bez konieczności ich pobierania na dysk lokalny?

comments powered by Disqus