Chcesz pobrać wszystkie pliki z Dysku Google na dysk lokalny w swoim komputerze? Być może planujesz przenieść dane do innej usługi lub, po prostu, chcesz mieć kopię wszystkiego u siebie na komputerze? Pobranie wszystkiego jest bardzo proste!

Jak pobrać wszystkie pliki z Dysku Google

Dysk Google to popularna usługa do przechowywania i współdzielenia plików, zwłaszcza w dobie pandemii, gdzie wielu z nas pracuje lub edukuje się zdalnie. Możemy w ten sposób łatwo przechowywać pliki na dysku internetowym, a także współdzielić je z innymi użytkownikami i pracować nad nimi wspólnie. Są jednak sytuacje, w których możemy zechcieć pobrać wszystkie pliki z Dysku Google na komputer za jednym zamachem. Oczywiście jest to możliwe i można to zrobić na dwa sposoby - korzystając z oficjalnego oprogramowania do synchronizacji danych z Dyskiem Google LUB generując na koncie Google prośbę o przygotowanie archiwum ze wszystkimi swoimi plikami. Pokażemy obie metody.

Zanim zaczniesz, poznaj różnicę między własnymi plikami, a plikami, które zostały Tobie udostępnione

Pobieranie wszystkich plików z Dysku Google za pomocą jakiejkolwiek metody ma jedno ograniczenie. Pobierane są tylko i wyłącznie pliki oraz foldery, które znajdują się bezpośrednio na naszym Dysku Google. Jeśli mamy sporo folderów i plików udostępnionych nam od innych osób (czyli pliki te znajdują się na Dyskach innych osób, a my zostaliśmy tylko zaproszeni do ich współtworzenia), to nie zostaną one pobrane na nasz dysk. Aby tak się stało, musimy je najpierw przypisać do swojego Dysku.

W tym celu należy wejść na swój Dysk Google za pomocą przeglądarki internetowej, po czym udać się do zakładki "Udostępnione dla mnie". Znajdź w tym miejscu foldery i pliki, które chcesz uwzględnić przy pobieraniu kopii Dysku Google, a następnie zaznacz je lewym przyciskiem myszy. Gdy to zrobisz, wciśnij kombinację klawiszy SHIFT + Z i wybierz pole "Dodaj do mojego Dysku". Zatwierdź działanie przyciskiem "Dodaj".

Zapisz udostępnione pliki na swoim Dysku Google

W ten sposób wybrane udostępnione zasoby zostaną dodane do Twojego Dysku Google i będą uwzględniane czy to przy synchronizacji danych z Dyskiem Google, czy też przy generowaniu żądania o utworzenie archiwum z kopią zapasową. Więcej na temat przypisywania plików do swojego Dysku Google dowiesz się z naszego poradnika "Jak zapisać udostępnione dla mnie pliki i foldery na własnym Dysku Google".

Gdy przypiszesz już do swojego Dysku Google udostępnione dane, które są dla Ciebie istotne, możesz skorzystać z jednej z poniższych metod, aby teraz pobrać wszystko na swój dysk w komputerze.

Pobierz wszystkie pliki z Dysku Google za pomocą oficjalnej aplikacji

Dysk Google to usługa przechowywania danych w chmurze. Jak na dobrą usługę tego typu przystało dostępne jest oprogramowanie, które po zainstalowaniu synchronizuje wszystkie pliki i foldery z Dysku Google z Twoim komputerem. Pokażę Ci, jak szybko użyć tego narzędzia do pobrania wszystkich plików z Dysku Google na Twój komputer.

Pobierz aplikację Backup and Sync from Google

Wejdź w powyższy link, a następnie kliknij przycisk Pobierz, a następnie uruchom instalator aplikacji. Wyświetli się kreator konfiguracji. Przeprowadzę Cię teraz przez najprostszą konfigurację, za pomocą której ściągniesz wszystkie pliki z Dysku Google bez wysyłania na Dysk Google żadnych nowych plików z komputera. Wciśnij "Rozpocznij", a następnie zaloguj się na swoje konto Google.

W kolejnym kroku należy wybrać, jakie pliki pochodzące z Twojego komputera chcesz synchronizować z Dyskiem Google. Zakładam, że zależy Ci tylko na POBRANIU istniejących plików i folderów z Dysku Google, a nie na WYSYŁANIU tam nowych z komputera. W takiej sytuacji odznaczwszystkie foldery z tej listy - tak, jak na załączonym zrzucie ekranu.

Odznacz wszystkie dane z komputera

Kliknij "Dalej".

W kolejnym kroku możesz wybrać, do jakiego katalogu na dysku komputera mają być pobrane wszystkie pliki i foldery z Dysku Google. Domyślnie sugerowany jest folder na dysku C, ale jeśli masz tam mało miejsca, to możesz kliknąć "Zmień" i wskazać dowolny inny katalog na innym dysku lub partycji.

Poniżej zaznacz pole "Synchronizuj wszystko na Moim dysku" i kliknij "Rozpocznij". Aplikacja ściągnie teraz wszystkie foldery i pliki, które są przypisane do Twojego Dysku Google i zapisze je w wybranym przez Ciebie folderze.

Wskaż miejsce, do którego mają być pobrane pliki

 

Po ukończonej synchronizacji możesz odinstalować aplikację Backup and Sync from Google. Pobrane pliki nadal pozostaną we wskazanym folderze na dysku lokalnym, ale żadne nowe, które umieścisz w tym katalogu nie będą już wysyłane na Dysk Google.

Pobierz wszystkie pliki z Dysku Google za pomocą Google Takeout

Innym sposobem na pobranie wszystkich danych z Dysku Google jest skorzystanie z usługi Google Takeout. To oficjalna usługa Google, która pozwala przygotować archiwum z kopią zapasową z wybranej usługi Google'a. W naszym wypadku będzie to kopia Dysku Google.

Przejdź do Google Takeout

Wejdź na stronę Google Takeout i zaloguj się na swoje konto. Wyświetli się pod powyższym linkiem lista usług powiązanych z Twoim kontem Google, z których możesz wygenerować kopię zapasową w formie spakowanego archiwum. Na początku odznacz wszystko z listy, klikając w przycisk "Odznacz wszystko".

Zaznacz tylko Dysk na liście w Google Takeout

Następnie na liście wyszukaj i zaznacz pole "Dysk". Upewnij się, że wybrane są wszystkie dane z Dysku Google, a następnie przewiń zawartość strony na sam dół i kliknij "Następny krok".

W następnym kroku musisz wybrać, w jaki sposób chcesz pobrać przygotowaną kopię zapasową wszystkich danych z wybranej usługi. Polecam pozostawić domyślne ustawienie, dzięki któremu kopia zapasowa zostanie wysłana w formie linku do pobrania. Otrzymasz wtedy wiadomość e-mail z linkiem, z którego możesz pobrać spakowane archiwum. Możesz za to dostosować, jaki ma być maksymalny rozmiar jednego archiwum. Przykładowo, jeśli pozostawisz domyślne 2GB, a na Dysku Google masz ok. 5GB danych, to kopia zapasowa zostanie podzielona na trzy pliki ZIP (dwa pliki po 2GB i jeden plik ok. 1GB).

Dostosuj ustawienia eksportu

Po dostosowaniu ustawień kliknij "Utwórz eksport". Google otrzyma informację o chęci wygenerowania przez Ciebie kopii zapasowej danych i rozpocznie jej przygotowywanie. Gdy kopia zapasowa zostanie ukończona, otrzymasz wiadomość e-mail z linkiem pozwalającym pobrać kopię zapasową na swój komputer.