Co zrobić w momencie, gdy iPhone wyłącza się tak jakby bateria była wyczerpana, mimo że faktycznie nie jest? Jeżeli macie problemy z iPhone'em lub iPadem, który wyłącza się mimo naładowanej baterii - polecamy skorzystanie z naszego poradnika. W kilku sposobach wyjaśniamy, jak poradzić sobie z takimi problemami.

Standardowo iPhone, jak zresztą i inne smartfony, jeżeli spadnie mu poziom baterii do stanu krytycznego, wyłącza się. Jeżeli nie podłączymy telefonu do ładowania, nie będziemy mogli z niego korzystać. Niekiedy jednak problemy z baterią pojawiają się mimo faktu, że jest ona naładowana. W tym poradniku pokażemy Wam, jak poradzić sobie z problemami z wyłączającym się iPhone'em.

Niestety, problemy z wyłączającym się telefonem iPhone są niezależne od modelu, z jakiego korzystamy. Co prawda, więcej przypadków (patrząc po forach internetowych) zanotowano w nowszych urządzeniach, jednak mogą one przytrafić się również na starszym sprzęcie. Warto tutaj zaznaczyć, że nie chodzi nam o wyłączenie baterii w iPhonie, kiedy smartfon znajduje się na mrozie - to standardowa procedura, która ma na celu zabezpieczenie urządzenia przed uszkodzeniami. Przejdźmy jednak do samego poradnika - przedstawimy tutaj kilka sposobów na problemy z baterią.

Metoda pierwsza - oprogramowanie urządzenia

Pierwszy sposób, z jakiego możemy skorzystać, jeżeli zależy nam na znalezieniu przyczyny i naprawie działania wyłązającego się iPhone'a - to skorzystanie z aktualizacji oprogramowania. Czasami zwykła aktualizacja wystarczy.

Zwłaszcza, jeżeli np. korzystaliśmy wcześniej z testowych wydań iOS w iPhonie czy iPadzie. A zatem, przechodzimy do aplikacji Ustawienia i tam, w zakładce Ogólne > Uaktualnienia, sprawdzamy czy dostępna jest nowa wersja iOS dla naszego telefonu. Jeżeli tak - instalujemy ją i czekamy, aż telefon ponownie się uruchomi.

Metoda druga - reset, ponowne uruchomienie

To również bardzo proste, podstawowe sposoby, które mogą okazać się nad wyraz pomocne przy problemie rozładowującego się urządzenia. Jeżeli nie wiemy, jak poradzić sobie z baterią, uruchamiamy na początek jeszcze raz telefon.

Jeżeli to nie pomoże i problemy z iPhone'em nadal występują, przechodzimy do przywrócenia ustawień fabrycznych smartfonu. W tym celu należy otworzyć Ustawienia, a następnie przejść do zakładki Ogólne i tam odnaleźć zakładkę o nazwie Reset. Z jej poziomu wymazujemy wszystkie dane i ustawienia w naszym telefonie. Zanim jednak wykonamy tę czynność warto upewnić się, że:

  • zrobiliśmy kopię zapasową ważnych dla nas danych,
  • odpięliśmy od telefonu konto iCloud, z którego korzystamy.

Pierwsza opcja potrzebna jest, abyśmy nie utracili bezpowrotnie naszych plików i np. kontaktów. Druga natomiast pozwoli nam wykonać twardy reset iPhone'a. Bez wyłączenia funkcji "Znajdź mój iPhone" przywrócenie telefonu do ustawień fabrycznych nie jest w ogóle możliwe.

Metoda trzecia - ładowanie baterii

Jeżeli omawiane przez nas wcześniej sposoby nie zadziałały, przechodzimy do ładowania baterii. W tym celu musimy na początek rozładować zupełnie baterię w iPhonie. Do zera. Oczywiście, na wszelki wypadek warto zrobić wcześniej backup ustawień i plików - tak jak w poprzedniej metodzie.

Kolejny krok, jaki należy wykonać, to podpięcie telefonu do ładowarki. Zupełnie rozładowanego iPhone'a zaczynamy ładować, najlepiej za pomocą sprawdzonego kabla. Jeżeli np. przyczyną problemów z telefonem jest wadliwa ładowarka, możemy po prostu nie naładować iPhone'a, którego wcześniej rozładowaliśmy. Warto też potestować, jak przebiega ładowanie z poziomu kabla USB podpiętego do zwykłego gniazdka i do komputera.

Metoda czwarta - DFU lub naprawa

Jeżeli nie obawiamy się uszkodzenia telefonu, warto wprowadzić iPhone'a w tryb DFU, który opisujemy w innym poradniki na łamach download.net.pl. Następnie instalujemy oprogramowanie w najnowszej wersji z poziomu komputera i programu iTunes.

Ta metoda pozwoli nam na 100% bezpieczne zaktualizowanie naszego smartfonu. Jeżeli przyczyną wyłączania się iPhone'a są problemy z oprogramowaniem, DFU powinno je rozwiązać raz na zawsze. Tutaj rzecz jasna również dbamy o wykonanie wcześniejszego backupu naszych danych, oraz wyłączenie konta iCloud. Czyli, tak samo jak w opisywanej wyżej metodzie drugiej.

Jeżeli natomiast i to nie pomoże, należy koniecznie oddać telefon do serwisu. Nawet jeżeli nasz iPhone nie jest na gwarancji, warto to zrobić. Sprawdzenie, co nie działa w naszym telefonie jest darmowe, a dzięki temu będziemy chociaż wiedzieli, czy warto inwestować pieniądze w naprawę telefonu, czy też zacząć odkładać na nowe urządzenie. Możliwe też, że serwis podsunie ciekawy pomysł na naprawę iPhone'a, który nie będzie wcale kosztowny.

Na zakończenie tego poradnika zachęcamy rzecz jasna do komentowania i zadawania ewentualnych pytań. Jeżeli macie problemy z rozładowującą się baterią bądź wyłączającym niespodziewanie iPhone'em - prosimy o wpisywanie ich pod tym tekstem. Postaramy się odpowiedzieć w możliwie najkrótszym czasie na wszystkie zgłoszenia. Nie świadczymy natomiast oczywiście usług naprawczych ;)