Masz problemy z uruchomieniem Sklepu Windows w systemie Windows 10? Pokazuje się tylko ekran logowania, albo - co gorsza - nic się nie pokazuje? Oto proste rozwiązanie tego problemu.

Jeżeli akurat nie należycie do tej grupy użytkowników Windows 10, którzy nie mają pojęcia o istnieniu Sklepu Windows lub nie mają zamiaru zeń korzystać - zapraszamy do poradnika ;) Dowiecie się z niego, jak radzić sobie z problemami, gdy Sklep nie otwiera się. Najczęstszy problem to poprzestanie na ekranie ładowania. Sklep Windows nie wczytuje żadnych danych, tylko zatrzymuje się na samym logowaniu.

W celu naprawy tego błędu należy uruchomić Wiersz polecenia - np. z Menu Start. Narzędzie uruchamiamy w trybie administratora. Wystarczy po wciśnięciu klawisza Windows wpisać CMD, kliknąć prawym przyciskiem myszy na program i z opcji wybrać "Uruchom jako administrator".

W Wierszu polecenia wpisujemy następującą komendę, którą oczywiście należy zatwierdzić Enterem:

PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command “& {$manifest = (Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore).InstallLocation + ‘\AppxManifest.xml’ ; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}”

Jeżeli to nie pomoże, możemy jeszcze stworzyć nowe konto użytkownika w systemie. Z poziomu Menu Start uruchamiamy Ustawienia, a następnie otwieramy Konta > Rodzina i inni użytkownicy. Tutaj w polu Inni użytkownicy klikamy + Dodaj kogoś innego do tego komputera. Po stworzeniu nowego konta logujemy się za jego pomocą w Windows 10 i otwieramy Sklep Windows.