Podłączyłeś swojego iPhone'a do komputera w celu skopiowania zdjęć lub plików i nie możesz uzyskać do niego dostępu? Nic straconego, za pomocą naszego poradnika szybko odzyskasz dostęp do swojego mobilnego urządzenia. Zobacz, jak w prosty i skuteczny sposób naprawić błąd powodujący niemożność podłączenia iPhone'a (za pomocą kabla) do komputera PC.

iPhone'y i Windows 10 to nienajlepsze połączenie. Nie bardzo wiadomo czy to z powodu błędów w smartfonach firmy Apple, czy też problemach systemu Microsoftu z kopiowaniem plików. Być może wina leży po obu stronach. W każdym razie na porządku dziennym są kłopoty z podpięciem iPhone'a czy iPada do komputera PC w celu ręcznego skopiowania zdjęć, materiałów wideo lub innych dokumentów. Na szczęście są też sposoby, za pomocą których można sobie poradzić z tym problemem.

Domyślnie iPhone po podłączeniu za pomocą kabla USB powinien zostać automatycznie wykryty przez Windows. System powinien zaproponować nam sposoby dostępu do plików - otwarcie folderu, import zdjęć za pomocą odpowiedniej aplikacji czy uruchomienie programu iTunes. Często zdarza się jednak, że żadna z wzmiankowanych akcji nie jest wywoływana. W takiej sytuacji należy poradzić sobie inaczej.

iPhone i Windows 10 - metoda pierwsza

Zacznijmy od najprostszego sposobu naprawy iPhone'a podłączonego kablem do komputera PC. W tym celu otwieramy Menedżer urządzeń (w Panelu sterowania Windows) i odszukujemy kontrolery odpowiedzialne za połączenia USB. Otwieramy tutaj sterownik, który nazywa się "Apple Mobile Device USB Driver". Następie odinstalowujemy ten sterownik.

Po usunięciu sterownika odłączamy iPhone'a od komputera, uruchamiamy ponownie komputer, a potem jeszcze raz podpinamy smartfon. Po chwili Windows 10 wykryje nasz telefon i automatycznie pobierze sterownik do jego obsługi. To powinno spowodować szybką naprawę błędów i umożliwienie poprawnego połączenia się telefonu Apple'a z systemem Windows 10. Jeżeli jednak nadal pojawią się problemy, przechodzimy do kolejnego sposobu.

Naprawa iPhone'a - metoda druga

W tej części poradnika zajmiemy się programem iTunes. Być może to on właśnie odpowiedzialny jest za wszelkie problemy z łączeniem iPhone'a z komputerem i systemem Windows. A zatem, pozbywamy się całkowicie iTunes z naszego peceta.

Po poprawnej dezinstalacji restartujemy Windows i jeszcze raz pobieramy najnowszą wersję programu iTunes. Po jego zainstalowaniu ponownie próbujemy podpiąć do komputera nasz iPhone - za pomocą kabla USB oczywiście. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, teraz nasz iPhone zostanie wykryty przez Windows.

Alternatywny sposób to odinstalowanie lub aktualizacja sterowników Apple Mobile Device USB Driver", tak jak w metodzie pierwszej. Czynność tę wykonujemy po usunięciu iTunesa z komputera. Nie instalujemy wtedy ponownie programu, ale próbujemy naprawić sterowniki. Często właśnie takie rozwiązanie pomaga pozbyć się problemów z łączeniem iPhone'a z komputerem klasy PC.

Gdybyście jednak nadal mieli problemy, opiszcie je w komentarzach pod tym tekstem. Najlepiej wraz z kodami błędów - będzie nam wówczas łatwiej Wam pomóc i zaproponować alternatywne rozwiązania.