Jeśli próbujesz korzystać ze sklepu Microsoft Store w systemie Windows 11 na przykład do pobierania i instalowania aplikacji i gier lub ich aktualizowania. Ale nie możesz, ponieważ ciągle pojawia się błąd 0x80246008. W tym artykule przedstawiono kilka różnych kroków rozwiązywania problemów, które można wykonać, aby rozwiązać problem i ponownie uruchomić sklep Microsoft Store.

Stary dobry sklep Microsoft w systemach operacyjnych Windows od bardzo, bardzo dawna nie był jednym z najbardziej użytecznych sklepów. Zawsze istniał i nie oferował wiele. Jednak od czasu wydania Windows 11 Microsoft naprawił wiele problemów, które go nękały. Mimo że wciąż mają przed sobą długą drogę, rozwój Game Pass i aplikacji Xbox spowodowały jak dotąd naprawdę dobre ulepszenia.

Niestety, chociaż ogólna jakość sklepu poprawiła się, jego stabilność nadal stanowi problem, ponieważ wciąż nęka go mnóstwo losowych komunikatów o błędach. Chociaż jest mnóstwo do wyboru, błąd Microsoft Store 0x80246008 wydaje się być tym, który pokazuje się najczęściej. Dobrą wiadomością jest to, że można go rozwiązać za pomocą kilku prostych i powszechnych narzędzi. Więc zacznijmy.

Jak naprawić błąd Microsoft Store 0x80246008 w systemie Windows 11? Błąd Microsoft Store 0x80246008 rozwiązanie dla Windows 11.

Chociaż to narzędzie nie było aż tak świetne w systemie Windows 10, w rzeczywistości działa całkiem dobrze przy rozwiązywaniu problemów w systemie Windows 11. Dlatego wypróbuj narzędzie do rozwiązywania problemów ze sklepu Microsoft Store. Aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów, musisz wykonać następujące czynności.

  • Naciśnij klawisz Windows + I, aby otworzyć Ustawienia.
  • Następnie przejdź do System> Rozwiązywanie problemów> Inne narzędzia do rozwiązywania problemów.
  • Następnie kliknij Uruchom obok nagłówka Aplikacje ze Sklepu Windows.

Teraz wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie i czekać na rozwiązanie problemu.

Napraw lub zresetuj Microsoft Store, aby naprawić błąd 0x80246008.

To kolejne naprawdę dobre narzędzie, którego możesz użyć do rozwiązania większości problemów z Microsoft Store. Po prostu naprawia lub resetuje sklep do ustawień domyślnych.

  • Otwórz aplikację Ustawienia na komputerze, naciskając klawisz Windows + I i przejdź do Aplikacje, a następnie znajdź aplikację Microsoft Store.
  • Następnie kliknij Opcje zaawansowane, przewiń listę w dół i kliknij Napraw (pozwól na naprawę), a następnie kliknij Resetuj (pozwól się zresetować).

Po wykonaniu obu tych czynności zaloguj się ponownie i sprawdź, czy możesz korzystać ze Sklepu bez błędu 0x80246008.

Wyczyść pamięć podręczną Microsoft Store, aby naprawić błąd 0x80246008.

Ostatnim szybkim rozwiązaniem tego problemu jest wyczyszczenie pamięci podręcznej Microsoft Store, która działa bardzo dobrze w połączeniu ze wszystkimi rozwiązaniami, z których już korzystałeś, ponieważ usunie wszelkie uszkodzenia, które mogą powodować ten komunikat o błędzie.

  • Wyszukaj CMD w menu Start, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz polecenia i wybierz Uruchom jako administrator.
  • Teraz wpisz wsreset.exe i naciśnij Enter.

Napraw błąd Microsoft Store 0x80246008 w systemie Windows 11 za pomocą polecenia SFC Scannow.

Jeśli do tej pory nic nie zadziałało, musisz wypróbować nieco bardziej zaawansowane narzędzia, które skupią się na rozwiązywaniu problemów na większą skalę, które mogą powodować problemy ze sklepem Microsoft Store. Pierwszym z tych procesów jest uruchomienie polecenia Kontroler plików systemowych.

  • Najpierw wpisz CMD w menu Start, a następnie kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz polecenia i wybierz Uruchom jako administrator.
  • Gdy masz otwarty Wiersz polecenia, wpisz następujące polecenie w Wierszu polecenia i naciśnij Enter.

sfc /scannow

To narzędzie zajmuje trochę czasu, więc należy poczekać kilka minut. Jeśli zostaną znalezione jakiekolwiek błędy, należy je naprawić automatycznie. Jeśli nie zakończy się prawidłowo uruchom ponownie komputer w trybie awaryjnym i powtórz proces.

Napraw błąd Microsoft Store 0x80246008 w systemie Windows 11 za pomocą narzędzia DISM.

Jeśli narzędzie SFC zwróciło komunikat o błędzie, otwórz Wiersz polecenia jako Administrator, a następnie wprowadź kolejno następujące polecenia.

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth

DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Po ponownym uruchomieniu systemu. Sklep Microsoft będzie działał jak nowy