Download, sterowniki

Jak naprawić błąd 0x80092004 przy aktualizacji Windows 7

Autor
Błażej Starosta
Data dodania
20.08.2019
Ilość komentarzy
0

Próbujesz dokonać aktualizacji Windows 7, ale przy jej instalacji wyświetla się błąd 0x80092004 z komunikatem CRYPT_E_NOT_FOUND? Zobacz, jak to naprawić, aby zainstalować aktualizację.

Jak naprawić błąd 0x80092004

Część użytkowników Windows 7 oraz administratorów korzystających z Windows Server 2008 R2 napotkała problem po ostatniej aktualizacji sierpniowej od Microsoftu. Wydane zostały łatki KB4512506 (miesięczna zbiorcza aktualizacja) oraz KB4512486 (aktualizacja samych zabezpieczeń), które przy próbie zainstalowania mogą wyświetlać błąd 0x80092004 wraz z komunikatem CRYPT_E_NOT_FOUND. Co z tym zrobić i dlaczego to się dzieje?

Co oznacza błąd 0x80092004 - CRYPT_E_NOT_FOUND?

Komunikat ten wyświetla się, gdy podpisywanie kodu (wartości kryptograficzne) nie zostało znalezione w instalatorze aktualizacji. Wynika to z tego, że Microsoft dokonał zmiany w sposobie podpisywania instalatorów aktualizacji dla Windows 7 i Windows 2008 R2. Do niedawna wykorzystywany był algorytm SHA-1, ale od aktualizacji sierpniowej wykorzystywane jest tylko uaktualnione podpisywanie kodu SHA-2.

Problem z błędem 0x80092004 wynika najprawdopodobniej z tego, że nasz system nie obsługuje tego standardu, a co za tym idzie nie jest w stanie znaleźć informacji o autentyczności aktualizacji i wyświetla wspomniany błąd.

Informacja o konieczności zainstalowania łatki SHA-2

Microsoft wydał wcześniej dwie łatki, które sprawiają, że system poprawnie szuka informacji o SHA-2, jednakże, jeśli nie są one jeszcze zainstalowane w naszym komputerze, to instalacja najnowszych uaktualnień nie przejdzie i wyświetli błąd 0x80092004. Tak się dzieje właśnie w przypadku aktualizacji KB4512506 - na stronie uaktualnienia widnieje informacja o tym, że konieczne jest posiadanie łatki dodającej wsparcie dla SHA-2 (patrz wyżej), ale system nie zawsze ją samodzielnie instaluje przed próbą instalacji aktualizacji, która tej łatki wymaga. To skutkuje właśnie błędem 0x80092004.

Jak naprawić błąd 0x80092004 - CRYPT_E_NOT_FOUND?

Rozwiązanie jest dość proste - musimy upewnić się, że w naszym systemie zainstalowane są dwie niewielkie łatki, które oferują wsparcie dla standardu podpisu SHA-2. Dzięki temu inne nowsze aktualizacje podpisane w ten sposób będą mogły zostać normalnie zainstalowane.

Dwie aktualizacje dla Windows 7 i Windows 2008 R2 są konieczne do tego, aby móc instalować najnowsze uaktualnienia:

KB4474419 - aktualizacja dodająca wsparcie dla podpisywania kodu SHA-2

KB4490628 - aktualizacja wprowadzająca ulepszenia jakości do obsługi składnika stosu, który instaluje aktualizacje systemu Windows

Pobierz aktualizacje z katalogu Microsoft Update

Obie aktualizacje możesz pobrać ręcznie z powyższych linków - wystarczy na powyższych stronach znaleźc odnośnik do katalogu Microsoftu Update, skąd można pobrać daną aktualizację dla swojego systemu (Windows 7 lub Server 2008 R2) w wybranej architekturze (x86, czyli 32-bit lub x64, czyli 64-bit).

Gdy masz już obie aktualizacje pobrane, zainstaluj je. Wystarczy uruchomić pliki aktualizacyjne i poczekać. Następnie zrestartuj komputer i spróbuj ponownie pobrać oraz zainstalować pozostałe aktualizacje przez usługę Windows Update. Teraz nie powinno być problemów. Alternatywnie, jeśli nadal masz problemy, spróbuj na czas aktualizacji wyłączyć wszystkie programy antywirusowe.

Dołącz do dyskusji

comments powered by Disqus