Jak zmienić Wiedźmin 3: Dziki Gon w grę indie

Dzisiaj mamy ciekawą, nieco żartobliwą poradę dla wszystkich użytkowników znanej polskiej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Jeżeli macie dosyć modyfikacji poprawiającej wygląd gry, skorzystajcie z tego poradnika. Pokażemy, jak zmienić wygląd Wiedźmin 3: Dziki Gon, tak aby gra wyglądała jak produkcja indie na konsole ;)

Jeżeli kojarzycie gry indie na Xboksa czy PlayStation, z pewnością wiecie, że takie tytuły nie grzeszą skomplikowaną, rozbudowaną oprawą graficzną. Wręcz przeciwnie, najczęściej są to produkty wizualnie bardzo proste, natomiast skupiające się przede wszystkim na ciekawym pomyśle czy opowiadanej fabule. W przypadku konsol mają one często prostą, nieco kartonową grafikę. Zwłaszcza na Xboksa, gdzie Microsoft udostępnia wiele prosty narzędzi do tworzenia gier indie.

Dzisiaj pokażemy Wam, jak w prosty i nieinwazyjny sposób przerobić tak Wiedźmina 3: Dziki Gon. Jeżeli chcielibyście zobaczyć, jak wyglądałby Geralt stworzony przez niezależne studio indie, nic łatwiejszego - metoda jest banalnie prosta i szybka do wprowadzenia. A co jeszcze ważniejsze, bardzo łatwa do cofnięcia. Nie powinna też powodować żadnych nieprzewidzianych skutków ubocznych czy błędów. W każdej chwili możemy powrócić do klasycznego wyglądu Wiedźmina. Przejdźmy jednak do samego poradnika.

Jak zmienić wygląd gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Jeżeli zależy nam na sprawieniu, aby Wiedźmin 3: Dziki Gon wyglądał jak gra indie, musimy najpierw przejść do edycji plików gry. Nie jest to nic skomplikowanego, nie ma co się obawiać. Na początek uruchamiamy Eksploratora plików Windows, a następnie odszukujemy folder, gdzie znajdują się pliki wzmiankowanej gry. Powinno to zająć nam ledwie chwilę.

W ramach plików gry odnajdujemy niewielki plik, który nosi nazwę "user.ini". Powinien znajdować się w głównym folderze z grą, aczkolwiek nie jest to reguła. Zanim przystąpimy do jego modyfikacji, warto plik skopiować sobie w bezpieczne miejsce w komputerze - tak na wszelki wypadek.

Kiedy już odnajdziemy user.ini, należy następnie otworzyć plik w Notatniku lub innym prostym edytorze kodu czy tekstu. Wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy na plik i wybrać polecenie "Otwórz za pomocą".

Kolejny krok, jaki należy wykonać to odnaleźć w ramach kodu zapisanego w pliku fragment, który nazywa się "TextureMipBias". Domyślną wartość tam ustawioną zmieniamy na "8" - jakakolwiek by ona wcześniej nie była. Następnie z poziomu Notatnika zapisujemy plik user.ini i zamykamy go.

To wszystko, chociaż niekiedy wymagany jest restart komputera. Teraz możemy już uruchomić samą grę Wiedźmin 3. Kiedy to zrobimy, po wejściu w samą grę ujrzymy drastyczny spadek jakości grafiki. Teraz będzie ona wyglądała dokładnie tak, jak gdyby została stworzone przez pół-profesjonalne studio developerskie, nie zaś CD Projekt RED. Efekt jest bardzo ciekawy, a niekiedy wręcz komiczny, warto go przetestować samemu chociażby przez parę minut rozgrywki.

Powrót do klasycznego widoku Wiedźmin 3

Jeżeli natomiast widok "indie" Wiedźmina 3 nam się znudzi, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wrócić do klasycznego widoku gry. Wystarczy kilka prostych kroków, aby to zrobić.

W tym celu ponownie otwieramy z poziomu Notatnika plik "user.ini". Znowu odnajdujemy fragment kodu "TextureMipBias" i przywracamy poprzednią jego wartość liczbową. W ten sposób grafika w ramach gry Wiedźmin 3 wróci do swojego poprzedniego, klasycznego stanu.

Jeżeli natomiast nie chcemy samodzielnie grzebać w kodzie gry, nawet w tak prostym pliku, jakim jest user.ini, do dyspozycji mamy jeszcze jedno rozwiązanie. Jest nim darmowy mod o nazwie "Ultimate Graphics Options Mod renew". Pobierzemy go bez problemów z Nexus Mods i zainstalujemy w klasyczny, dobrze znany sposób. Wprowadza on podobne funkcje do gry Wiedźmin, co opisana wcześniej metoda.

Na zakończenie tego poradnika odsyłamy rzecz jasna do sekcji komentarzy. Pod tym tekstem znajdziecie możliwość zadawania pytań, zwłaszcza jeżeli któraś część lub części z niniejszego poradnika okazały się dla Was trudne do wprowadzenia. Lub też, jeżeli pojawiły się nieprzewidziane błędy. Postaramy się odpowiedzieć na wszelkie zgłoszenia tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.

Komentarze