Oto prosty sposób, który może być rozwiązaniem problemów pojawiających się podczas użytkowania przeglądarki Microsoft Edge. Jeżeli program sprawia zbyt wiele kłopotów, najlepiej go przeinstalować.

Wielu użytkowników Windows 10 narzeka na domyślną przeglądarkę internetową Microsoftu dla tego systemu. Edge czasami nie uruchamia się, niekiedy wyłącza podczas pracy. Inne zaobserwowane problemy to chociażby zawieszanie się programy podczas wczytywania stron. Jeżeli mimo tego chcecie dalej korzystać z Edge - może warto przeinstalować przeglądarkę.

Zanim jednak przystąpimy do pracy trzeba wiedzieć, że metoda ta spowoduje utratę zapisanych w Edge naszych danych - historii przeglądania, haseł itp. Warto więc najpierw stworzyć sobie punkt przywracania systemu. Na wszelki wypadek.

Następnie otwieramy Eksploratora plików i ustawiamy wyświetlanie ukrytych plików w komputerze. Kiedy już to zrobimy, należy przejść e Eksploratorze do następującej ścieżki:

C:\Users\NAZWA UŻYTKOWNIKA\AppData\Local\Packages

Teraz musimy już tylko odnaleźć folder o nazwie Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe i usunąć go z komputera. Po usunięciu katalogu restartujemy Windows 10.

Po restarcie komputera włączamy program PowerShell - w trybie administratora. Następnie wpisujemy i zatwierdzamy Enterem komendę:

cd C:\users\NAZWA UŻYTKOWNIKA

Kolejny krok to wykonanie w PowerShell następnego kodu. Pozwoli on na ponowną instalację Microsoft Edge.

Get-AppXPackage -AllUsers -Name Microsoft.MicrosoftEdge | Foreach {AddxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManiferst.xml" -Verbose}

To wszystko. Restartujemy raz jeszcze komputer i Microsoft Edge powinien działać prawidłowo.