Masz problem z działaniem dotykowego ekranu, kolorów czy niektórych funkcji ekranu w smartfonie Samsunga? Oto banalnie prosty sposób, dzięki któremu możemy przetestować wyświetlacz i podstawowe opcje w telefonach koreańskiej firmy.

Niekiedy w smartfonie pojawiają się błędy czy też problemy, których źródła trudno jest wykryć. Np. powodem błędnego działania paska powiadomień w telefonie może być wadliwa aplikacja, którą pobraliśmy ze Sklepu Play, aktualizacja systemu albo zepsuty ekran dotykowy. Jak znaleźć źródło błędu?

W telefonach firmy Samsung dość szybko możemy sprawdzić, czy interesujący nas błąd spowodowany powstał na skutek wad w urządzeniu, czy też źródła należy szukać gdzie indziej.

Jeżeli chcemy szybko sprawdzić ekran Samsunga, należy uruchomić aplikację Telefon, a następnie w polu wpisywania numeru telefonicznego, podać następujący kod: *#0*#. Zatwierdzamy go przyciskiem połączenia (zielona słuchawka).

Po wpisaniu kodu pojawi się specjalny ekran, za pomocą którego możemy przetestować następujące funkcje w smartfonach firmy Samsung:

Red - prawidłowe działanie koloru czerwonego
Green - prawidłowe działanie koloru zielonego
Blue - prawidłowe działanie koloru niebieskiego
Receiver - sprawdzanie sygnału
Vibration - działanie wibracji
Dimming - sprawdzanie zanikania kolorów
Megacam - sprawdzanie działania kamery
Sensor - test akcelerometra i pozostałych podzespołów
Touch - testowanie ekranu dotykowego
Sleepmode - testowanie trybu uśpienia
Speaker - test głośników
Sub Key - testowanie kolorów
Front Cam - testowanie przedniej kamery

W zależności od wersji smartfona mogą pojawić się również inne opcje takie jak np. testowanie lampy flesz (latarka), skanera kodów QR itp.

 

Za pomocą kodu *#0*# możemy sprawdzić, czy błędy pojawiające się w naszym smartfonie - np. złe wyświetlanie kolorów, brak wibracji itp. - wynikają z wad systemowych, czy też spowodowane są one innymi czynnikami. W ten sposób dowiemy się, czy warto zresetować telefon lub udać się do serwisu naprawy.