Dobrze jest pamiętać, kiedy kończy się gwarancja iPhone czy iPad. Chociażby w tym celu, aby ją przedłużyć za pomocą programu AppleCare. Albo też sprzedać i kupić nowy telefon z nową gwarancją. W tym poradniku pokażemy, jak sprawdzić naszą gwarancję.

Na obszarze Unii Europejskiej Apple oferuje swoim klientom roczną, ograniczoną gwarancję na swoje produkty. Dotyczy to również smartfonów iPhone. Po upłynięciu roku od daty zakupu gwarancja wygasa i wszelkie naprawy musimy pokrywać z własnej kieszeni. W przypadku nowszych smartfonów może to być dotkliwy cios dla portfela.

Dlatego też dobrze jest wiedzieć, kiedy wygaśnie - lub może już wygasła - nasza gwarancja. Zawczasu będziemy mogli przygotować się do tego wydarzenia. Apple oferuje na terenie Unii Europejskiej możliwość skorzystania z przedłużenia gwarancji za pomocą programu AppleCare. Przedłużenie gwarancji można kupić przez internetowy sklep Apple bądź też u licencjonowanych sprzedawców.

Sprawdzanie gwarancji iPhone

Samo sprawdzenie gwarancji w smartfonach iPhone jest banalnie proste. Będziemy musieli jedynie znaleźć klucz IMEI naszego urządzenia, a następnie skorzystać ze specjalnej strony internetowej firmy Apple, która została stworzona właśnie do tego celu.

Zacznijmy od IMEI. Każdy telefon - nie tylko iPhone - ma swój własny, unikalny numer IMEI. Pozwala on na zlokalizowanie telefonu, ale też np. na jego zablokowanie w przypadku kradzieży. Po numerze IMEI można sprawdzić również gwarancję Apple'a. Jeżeli nie jesteś pewien, w jaki sposób znaleźć numer IMEI w swoim smartfonie iPhone - odsyłamy do osobnego poradnika.

Kiedy mamy już spisany nasz numer IMEI, możemy przejść do kolejnego kroku. W tym celu uruchamiamy w przeglądarce internetowej specjalną stronę Apple'a - Sprawdź zakres gwarancji. Jest ona w całości dostępna po polsku, więc skorzystanie z niej nie powinno nastręczać żadnych trudności.

Po otwarciu strony w głównym polu wpisujemy nasz adres IMEI ("Wprowadź numer seryjny urządzenia"), potem przepisujemy kod z obrazka i klikamy niebieski przycisk "Dalej". Zostaniemy teraz przeniesieni do ekranu, na którym wyszczególnione zostaną informacje na temat naszego iPhone.

Gdy nie ma gwarancji iPhone

W przypadku, gdy nasza gwarancja upłynęła, zostaniemy powiadomieni o tym specjalnym komunikatem na stronie Apple'a. Znajdzie się tam też link do kontaktu z zespołem wsparcia, który pomoże wybrać przedłużenie gwarancji. Możemy też umówić się na naprawę urządzenia, jeżeli znaleźliśmy w nim jakieś usterki.

Na koniec warto też zaznaczyć, że osobne gwarancje oferują niekiedy sprzedawcy - pośrednicy - od których kupujemy telefon. Jeżeli nabyliśmy iPhone'a w abonamencie polskiego operatora sieci komórkowej, warto zapytać go o ewentualną gwarancję czy ubezpieczenie urządzenia. Jeżeli natomiast kupowaliśmy w salonie jednego z pośredników, oficjalnych reprezentantów Apple'a, warto sprawdzić dowód zakupu. Z pewnością była tam informacja na temat ewentualnej gwarancji i możliwości jej przedłużenia na kolejne lata. Jeżeli natomiast nie chcemy przedłużać gwarancji, dobrym pomysłem może być sprzedaż telefonu.