Jak całkowicie wyłączyć OneDrive / SkyDrive w Windows 8.1

OneDrive, czyli stary SkyDrive, jest integralną częścią Windowsa 8.1, ale nie każdy go używa. Pomimo tego OneDrive nadal jest widoczny w naszym systemie - w postaci ikony na pasku powiadomień, w postaci zakładki w Eksploratorze, a także próbuje być domyślnym miejscem zapisu plików w pakiecie Office. Jak go całkowicie wyłączyć?

Pokazywaliśmy już sposób na to, jak ukryć OneDrive w pasku bocznym Eksploratora, ale nie jest to w żadnym wypadku skuteczne rozwiązanie, a raczej wizualna poprawka. Nie musimy edytować rejestru i ukrywać wszystkich elementów pojedynczo - możemy użyć funkcji edytora lokalnych zasad grup i jednym kliknięciem całkowicie wyłączyć OneDrive. Zniknie wtedy ikona z obszaru powiadomień i zakładka w Eksploratorze, a także OneDrive zostanie wyłączony w tle i nie będzie próbował niczego synchronizować.

Wyłączamy skutecznie OneDrive w Windows 8.1

Kliknij prawym przyciskiem myszy na przycisku Start, a następnie z rozwijanej listy wybierz polecenie "Uruchom". W okienku uruchamiania wpisz komendę gpedit.msc i naciśnij OK.

Wyświetli się nowe okno edytora lokalnych zasad grup. W pasku bocznym po lewej stronie udajemy się do "Konfiguracja komputera > Szablony administracyjne > Składniki systemu Windows".

Po prawej stronie wyświetli się lista składników podzielona na foldery. Wyszukujemy na liście pozycji o nazwie OneDrive (lub SkyDrive w przypadku niezaktualizowanej wersji Windowsa) i klikamy w nią dwukrotnie lewym przyciskiem myszy. Po wejściu do folderu SkyDrive wyświetlone zostaną dostępne ustawienia.

Znajdziemy tu pozycję "Nie zezwalaj na używanie usługi OneDrive na potrzeby przechowywania plików".

 

Jeśli to ustawienie zostanie włączone, użytkownicy nie będą mogli uzyskiwać dostępu do OneDrive i znikną wszystkie elementy odnośnie usługi, takie jak ikona na pasku zadań czy zakładka w Eksploratorze.

Klikamy dwukrotnie na tę opcję, a następnie w nowym oknie zaznaczamy opcję "Włączone". Potwierdzamy zmiany przyciskiem OK

Następnie zwracamy uwagę na kolejną opcję- "Domyślnie zapisuj dokumenty w usłudze OneDrive". Jeśli to ustawienie jest włączone, to edytory tekstu próbują domyślnie zapisywać nasze dokumenty w katalogu OneDrive / SkyDrive. Aby upewnić się, że tak się nie dzieje, należy kliknąć dwukrotnie w te opcje i ustawić ją jako "Wyłączone".

Po wszystkim uruchamiamy komputer ponownie. OneDrive / SkyDrive zniknie z naszego Eksploratora plików oraz zasobnika systemowego i nie będzie działał już w tle.


Komentarze